کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زنگ هشدار برای بازار آهن‌آلات ساختمانی به صدا درآمد


کد خبر : ۴۸۷۹۹سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳:۰۰۵۳۱۳ بازدید

در شرایطی که قیمت ها در بازار اهن الات در حال رسیدن به یک ثبات نسبی بود ، چند روزی است که شاهد نوسانات مجددا در این بازار ...

آهن‌پرایس- در شرایطی که قیمت ها در بازار اهن الات در حال رسیدن به یک ثبات نسبی بود ، چند روزی است که شاهد نوسانات مجددا در این بازار هستیم. منشا این نوسانات بوجود آمده قیمت ارز می باشد که از ابتدای فروردین ماه سال جاری گریبانگیر بازار آهن آلات شده است و موجب شده تا هر روزه شاهد افزایش قیمت ها در بازار باشیم. اگرچه از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری قیمت ها در بازار روندی با ثبات را در پیش گرفته بود، اما این ثبات قیمت بیش از یکی دو هفته دوام نداشته و در حال حاضر شاهد افزایش قیمت آهن الات هستیم.

قیمت ها در روز گذشته مجددا افزایش یافت. گزارشات حاکی افزایش 120 تومانی میلگرد اجدار می باشد. قیمت میلگرد اجدار در روز گذشته بین 20 تا 120 تومان بصورت متغیر افزایش یافت. همچنین قیمت پروفیل ها در روز گذشته درب کارخانه 30 تا 80 تومان افزایش یافت. قیمت در بازار طی روز گذشته چندین بار افزایش یافت و در هر ساعت شاهد اعلام قیمت جدید از سوی کارخانه ها بودیم. اما این افزایش قیمت تنها از سوی کارخانه ها نبوده و بنگاه های تهران نیز نرخ های خود را افزایش داده اند. قیمت ها در بازار آهن تهران در روز گذشته بسیار نوسان داشته بصورتیکه هر 10 دقیقه قیمت ها تغییر کرده و تمامی اعلام قیمت ها بصورت تایید مجددا صورت می گرفت. قیمت تیرآهن در تهران حدود 5000 تا 10000 تومان افزایش یافت. تیرآهن ذوب اهن اصفهان سایز 20 پس از 10000 تومان افزایش با قیمت 882,000 هزار تومان معامله گردید.

خبر های بازار آهن تهران حاکی از افزایش قیمت دیگر مقاطع در این بازار می باشد. قوطی پروفیل، میلگرد اجدار، تیراهن ها و انواع ورق بیشترین افزایش قیمت را داشتند. افزایش قیمت در مجتمع فروش اهن الات تهران به اندازه ای بود که اکثر بنکداران فروش خود را بسته و هیچگونه معامله ای انجام نمی دادند. همچنین دیگر بنگاه دارانی که معامله انجام می دادند با تایید ده دقیقه ای اعلام قیمت می کردند و پس از آن قیمت هایشان تغییر می کرد.

وضعیت بازار اهن آلات بسیار نابسامان می باشد و انتظار می رود تا دولت در پی بررسی قیمت ها برآید و پیگیری قیمت ارز و آهن آلات را در دستور کار خود قرار دهد چرا که ادامه این روند موجب کاهش تقاضا در بازار آهن و افزایش موجودی انبارها و در نتیجه رکود در این بازار خواهد شد که این یک هشدار جدی برای متقاضیان خرید اهن و همچنین فروشندگان در این بازار می باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها