کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش‌بینی بازار آهن‌آلات ساختمانی در پاییز امسال


کد خبر : ۴۰۹۱۳سه شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۴۳۵۷۶ بازدید

بازار آهن تهران در طول یک ماه گذشته با روند نزولی قیمت‌ها رو به رو بوده است. لازم به ذکر است که این روند نزولی قیمت ها تنها مختص بازار آهن ...

آهن‌پرایس- بازار آهن تهران در طول یک ماه گذشته با روند نزولی قیمت‌ها رو به رو بوده است. لازم به ذکر است که این روند نزولی قیمت ها تنها مختص بازار آهن آلات نبوده و در بازار فولاد، بازار سنگ آهن و بازار های جهانی نیز شاهد این کاهش قیمت ها بوده ایم. گفتنی است که کاهش قیمت ها با افزایش تقاضا همراه نبوده و حجم معاملات در یک ماه گذشته نه تنها که افزایش نیافت، بلکه شاهد کاهش حجم فروش نیز بودیم. موارد مذکور موجب شد تا بازار آهن به سرعت به وضعیت سابق خود یعنی رکود و بی تحرکی بازگردد. 

در حال حاضر روند نزولی قیمت ها همچنان ادامه دارد و پیش بینی میشود که شاهد روند کنونی بازار در روز های پیش رو باشیم. بیشترین حجم آهن آلات خریداری و استفاده شده مربوط به بخش مسکن و ساخت و ساز می باشد. با توجه به رکودی که در بازار مسکن وجود دارد، سازندگان مسکن به مشاغل دیگری روی آورده اند و دست از ساخت و ساز مسکن کشیده اند؛ علاوه برآن، حجم قابل توجهی از خانه های ساخته شده در حال حاضر خالی هستند و نتوانسته اند آنها را به فروش یا اجاره برسانند. مجموع این عوامل باعث شده تا حجم خرید آهن آلات بشدت کاهش یابد و بازار آهن نیز دچار رکود شود؛ اما آنچه که مسلم است بازار مسکن در پاییز پیش روست، زیرا معمولا در روز های سرد سال مانند پاییز و زمستان، میزان ساخت و ساز مسکن و پروژه های عمرانی به حد قابل توجهی کاهش می یابد که این امر را می توان به عنوان ادامه دار بودن روند کنونی بازار برای فصل پاییز دانست. 

گزارش کوتاه از وضعیت بازار آهن تهران:

قیمت پروفیل: قیمت پروفیل ها کاهشی بوده و با 20 الی 50 تومان کاهش اعلام شد. اما در این میان پروفیل های هیربد و مولوی در ضخامت 2/5 و 3 میل افزایش قیمت 20 الی 30 تومانی داشتند. 

قیمت میلگرد:  میلگردها نیز روند کاهشی داشتند. میلگرد های حسن رود - آناهیتا - کاوه تیکمه داش - هیربد و ابهر با 20 الی 30 تومان کاهش اعلام شدند. میلگرد های کویرکاشان - شاهرود و پرشین فولاد نیز با 80 تومان کاهش اعلام شدند. لازم به ذکر است که میلگرد های ساده نوردی قیمتی ثابت داشتند و در سایز 8 و 10 تنها کاهش 40 تومانی داشتیم.

قیمت تیرآهن: قیمت تیرآهن ها در همه سایزها ثابت بود و بدون تغیری نسبت به روز یکشنبه اعلام شد. تنها تیرآهن های ذوب آهن اصفهان در سایز های بالا 2 الی 5 تومان کاهش داشت.

قیمت نبشی: نبشی ها نیز مانند میلگرد ها روندی کاهشی و رو به پایین داشتند و میزان کاهش قیمت در کارخانه ها مختلف بود. نبشی اسپیرال با 70 الی 90 تومان کاهش، نبشی زنجان با 50 تومان کاهش، نبشی آریان فولاد با 15 تومان کاهش اعلام قیمت شدند و سایر کارخانه ها مانند شکفته - ظهوریان - ناب تبریز و نستا قیمت های خود را ثابت و بدون تغیر اعلام کردند.

قیمت ناودانی: ناودانی ها قیمت ثابت داشتند و تنها ناودانی های فولاد تهران و شکفته افزایش قیمت 20 الی 30 تومانی داشتند.

ورق سیاه: ورق های سیاه ضخامت 2 میل روس کاهش قیمت 20 تومانی داشتند. ورق های مبارکه با 25 تومان کاهش و ورق اکسین با 5 تومان کاهش به معامله رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها