کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آرامش در بازار آهن


کد خبر : ۸۶۷۷۳شنبه، ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸:۱۲۲۳۷۷ بازدید

هفته گذشته بازار آهن تحت تاثیر نوسانات دلار و همچنین افزایش عرضه ها در بورس کالا ، وضعیت قیمت های جهانی و رکود سنگین تقاضا و ...
آرامش در بازار آهنآرامش در بازار آهن

آهن‌پرایس: هفته گذشته بازار آهن تحت تاثیر نوسانات دلار و همچنین افزایش عرضه ها در بورس کالا ، وضعیت قیمت های جهانی و رکود سنگین تقاضا و نبود خریدار تا حد مطلوبی رشدهای قیمتی سر به فلک کشیده ی خود را اصلاح کرد.

به عنوان مثال میانگین قیمت میلگرد ۱۴ آجدار کاهشی در حدود ۷۰۱ تومان رو لمس کرد و درکانال ۱۷ هزار و ۱۶۵تومان معامله شد ، همچنین میانگین قیمتی تیرآهن ۱۴نیز ۵۰۰ تومان کاهش یافت و روی قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت. 

بازار ارز هم دستخوش اصلاحاتی بود و دوباره در کانال ۲۷ هزار تومان قرار گرفت و با توجه به شرایط کنونی چشم انداز کاهشی دیگری برای آن وجود ندارد چرا که مذاکرات وین حدودا ۲ ماه دیگر خواهد بود و امریکا هم از این بازه زمانی نهایت استفاده را کرده و موضوع تبادل زندانیان و آزادسازب هشت میلیارد دلار بلوک شده ی ایران را به نتایج مذاکرات وین گره زده است و بعید است پولی از این مسیر آزاد گردد.

در چهار ماه نخست سال جاری درآمدهای نفتی نسبت به رقم مصوب شده ۹ درصد بوده و بالغ بر ۶۵.۹هزار میلیارد بوده که معادل یک چهارم دریافت ها از محل تنخواه گردان خزانه و منابع سپرده تامین شده می باشد.

متاسفانه در دولت پیشین وضعیت کسری بودجه خیلی بد بوده و ناچارا بر اساس ماده ۱۲۵ قانون محاسبات عمومی کشور حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع شرکت های دولتی تامین شده است.با این اوصاف چنانچه وعده چین و روسیه  من باب کمک به دولت رئیسی تحقق یابد در بهترین حالت میتواند اثرات کسری بودجه را مدیریت نماید و در نهایت از شوک های جدید بر ارزش ریال جلوگیری نماید البته با شرایط کنونی حتی با مدیریت خوب هم رسید دلار به محدوده ی ۳۰ هزار تومان نیز دور از ذهن نیست.

آنچه از که از بازار برداشت میشود این است که دلار روی کانال ۲۷ هزار تومان تثبیت گردد و با ریز نوساناتی آرام آرام به ۲۸ هزار تومان برسد  و رشد پله ای داشته باشد مگر آنکه در ارزش دلار اتفاق خارق العاده ای رخ دهد.در مورد قیمت های جهانی چنانچه  معاملات آتی سنگ آهن سنگاپور به ۱۴۰ دلار برسد و از سوی دیگر ابهام در آینده کرونا به دلیل سویه های جدید همچون مو و لامبدا می توان اظهار داشت: قیمت ها یا ثبات دارند یا در مسیر کاهشی و اصلاحی قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است به فصل پاییز و زمستان نزدیک تر میشویم و بلاشک وضعیت ساخت مسکن بدتر خواهد شد چرا که با توجه به بودجه دولت، امیدی به احیای مجدد کارهای عمرانی نیست بنابراین رکود همچنان ادامه خواهد داشت.مهلت یک ماهه وزارت صمت به فولادی برای افزایش عرضه ها در بورس کالا نیز رو به پایان است بنابراین عرضه های پر حجم بورس در این هفته نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس کلیه این عوامل و عناصر احتمالا بازار آهن به سوی ثبات قیمتی خواهد رفت البته ریز فروشی و تفاوت در قیمت های اعلامی با قیمت های اعمالی نیز دور از انتظار نیست چرا که خریداری در بازار نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها