کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعطیلی زود هنگام بازار آهن


کد خبر : ۷۰۰۸۱چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰:۲۶۷۳۴۳ بازدید

گزارش های میدانی از بازار آهن حاکی از این است که در هفته های اخیر قیمت هر کیلو آهن (میلگرد) 7300 تومان را به ثبت رسانیده که عدم ثبات آن ...

آهن‌پرایس- گزارش های میدانی از بازار آهن حاکی از این است که در هفته های اخیر قیمت هر کیلو آهن (میلگرد) 7300 تومان را به ثبت رسانیده که عدم ثبات آن تا کنون گویای روند نزولی  به شیوه قطره چکانی می باشد. در سایر محصولات نیز با کاهش سطح تقاضا در هر کیلو آهن شاهد کاهش قیمت و رسیدن به مرز ۶۳۰۰ تومان می باشیم. جمعی از فعالان بازار معتقدند که خلوتی بازار پاسخی است در برابر گسترش  ویروس کرونا که به کاهش قیمت آهن  و تعطیلی بازار آن منجر شده است.

نکته حایز اهمیت در این میان گسترش حجم خرید های اینترنتی آهن آلات مورد نیاز مصرف کنندگان  از بازار آهن می باشد؛ به طوری که چنانچه تقاضای خردی در حوزه آهن وجود داشته باشد هم، به صورت تلفنی داد و ستدها انجام می شود اما باز هم این حجم تعاملات به نسبت اسفند ماه سال های گذشته که  شاهد اوجی از تقاضا در بازار آهن بودیم، اکنون به حالت نیمه تعطیل در آمده است.

البته کارشناسان نوسانات بازار آهن را این طور عنوان داشتند که طی دو هفته گذشته حجم سنگین عرضه های شمش در بورس کالا باعث شده است تا بازار کوچک و کم عمق داخلی فولاد کشور، ضمن تغییر جهت از روند صعودی به نزولی، با فروکش نمودن هیجانات و ولع تقاضای شمش به سرعت آرامش پیدا کند، به طوریکه در آخرین معاملات صورت گرفته شمش در چهارشنبه هفته گذشته، ناظر بورس کالا مجبور شد برای حفظ منافع سمت عرضه و جلوگیری از ریزش غیر عادی شمش در بازار داخلی فولاد و همچنین به منظور جلوگیری از رانت احتمالی در معاملات پایین تر از حد درنظر گرفته شده شمش، تعدادی از معاملات متعدد صورت گرفته در قیمتهای پایین تر از ۴۵۰۰ الی ۴۵۵۰ تومان در بورس کالا را ابطال نماید و این سیگنال به احتمال زیاد به منزله اشباع بازار داخلی از عرضه شمش تلقی می گردد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها