کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همسویی بازار آهن با قیمت بنزین


کد خبر : ۶۶۵۷۷یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴:۲۳۸۸۴۵ بازدید

با توجه افزایش قیمت سوخت در چند روز اخیر هم چنان شاهد تداوم رشد قیمت ها در حوزه آهن آلات هستیم به طوری که انگار افسار سیر صعودی بهای ...

آهن‌پرایس- با توجه افزایش قیمت سوخت در چند روز اخیر هم چنان شاهد تداوم رشد قیمت ها در حوزه آهن آلات هستیم به طوری که انگار افسار سیر صعودی بهای برخی از محصولات از دسترس خارج شده است. از این رو امیرحسین کاوه دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران در اظهارات خویش اذعان داشت که تلاش صنایع پایین دستی فولاد در مقابله با رشد قیمت آهن به بهانه رشد قیمت بنزین در این روزها بسیار به چشم می خورد؛ وی هم چنین تصریح کرد چنانچه وزارت صمت به دنبال کنترل قیمت محصولات فولادی باشد بایستی بر روی قیمت ها در بورس کالا تمرکز نماید چراکه بهای ورق های  فولادی به عنوان ماده اولیه لوله و پروفیل همچنان در بورس کالا بدون تغییر قیمت ثابت باقی مانده است و همین امر نشان دهنده این است که رشد قیمت بنزین بهانه ای برای افزایش قیمت در این بازار نخواهد بود.

البته کارشناسان آهن پرایس دلایل موثر دیگری هم چون قیمت ارز، قیمت جهانی و شرایط بازار آهن را که بر قیمت مواد اولیه تولید مقاطع اثر دارند را نیز در گرانی های اخیر بی تاثیر نمی دانند. هر چند که تجربه ثابت کرده بازارهای داخلی ما متاثر از تصمیمات سیاسی و یا دولتی هیچ گاه قابل پیش بینی نبوده است؛ با این حال بهترین استراتژی برای تصمیم گیری پیرامون آینده ی بازار با بررسی عوامل بنیادینی چون نرخ ارز، بازارهای جهانی، میزان تقاضا، برنامه های تنظیم بازار داخلی، تغییر فصل امکان پذیر می باشد. 

فعالان بازار بر این باورند که حباب قیمتی ایجاد شده از جو روانی افزایش بهای سوخت به زودی تخلیه می شود و بازار مجددا وارد فاز ثبات قیمتی می گردد چرا که بر خلاف افزایش بهای برخی محصولاتف جامعه با روند تک بعدی افزایش هزینه ها بدون توجه به درآمد توانی برای مراجعه به بازار و تکمیل فرایند خرید خود نخواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها