کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حرف امارات در اوپک پلاس بالاخره به کرسی نشست


کد خبر : ۸۵۱۷۳یکشنبه، ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸:۵۰۲۷۶۹ بازدید

وزرای نفت 23 کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) به رهبری عربستان سعودی و متحدانش به رهبری روسیه ...
حرف امارات در اوپک پلاس بالاخره به کرسی نشستحرف امارات در اوپک پلاس بالاخره به کرسی نشست

وزرای نفت 23 کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) به رهبری عربستان سعودی و متحدانش به رهبری روسیه، موسوم به اوپک پلاس روز یکشنبه در مورد افزایش عرضه روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت از ابتدای اوت ۲۰۲۱ به توافق رسیدند.

بر پایه این توافق، افزایش عرضه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای به طور ماهانه تا دسامبر ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت ولی این افزایش بسته به شرایط بازار و روند قیمت نفت قابل بازبینی خواهد بود. بدین ترتیب افزایش عرضه نفت تا پایان سال جاری میلادی در مجموع به ۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

اوپک و متحدانش در قالب ائتلاف اوپک پلاس همچنین توافق کردند که رقم تولید ماه مه ۲۰۲۱ به عنوان خط پایه جدید تولید پنج کشور کویت، عراق، امارات، عربستان و روسیه مدنظر قرار گیرد؛ با اجرای این توافق، تولید نفت این پنج کشور در مجموع یک میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه در روز می‌تواند افزایش یابد.

وزرای تمامی کشورهای عضو به جز امارات عربی متحده در نشست روز جمعه(دوم ژوئن/۱۱ تیر) در مورد بالا بردن عرضه نفت به بازارهای جهانی از ماه اوت و تمدید توافق آوریل ۲۰۲۰ به جای آوریل تا دسامبر سال ۲۰۲۲ به اجماع رسیده بودند. اما امارات با اصرار بر خواسته خود مبنی بر افزایش افزایش خط پایه تولیدش از ۳.۱۷ میلیون بشکه کنونی به ۳.۸ میلیون بشکه در روز مانع از حصول اجماع نهایی در میان اعضا شده بود.

امارات عربی متحده تاکید داشت که افزایش معنادار سطح تولید این کشور از سال ۲۰۱۸ تا کنون معطل مانده و با نهایی شدن توافق اولیه اعضا این معطلی به جای آوریل سال ۲۰۲۲ تا دسامبر آن سال به طول خواهد انجامید.

بر پایه توافق روز یکشنبه، افزون بر افزایش خط تولید پایه امارات به ۳.۵ میلیون بشکه در روز، عربستان سعودی و روسیه هر دو شاهد افزایش خطوط پایه تولید خود از ۱۱ میلیون فعلی به ۱۱.۵ میلیون بشکه در روز بودند. همچنین خطوط پایه عراق و کویت به ترتیب با ۱۵۰ هزار افزایش به ۴.۸ میلیون و ۳ میلیون بشکه در روز رسید.

گروه تولیدکنندگان نفت در اوج همه‌گیری کرونا و سقوط تقاضا در آوریل ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه از تولید روزانه خود کاستند ولی با پایان اجرای سیاست قرنطینه عمومی در کشورهای جهان، افزایش تولید را به آهستگی آغاز کرده است. اما همچنان عرضه آنها حدود ۵.۷ میلیون بشکه در روز کمتر از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ است که انتظار می‌رود بخش قابل توجهی از آن تا پایان سال ۲۰۲۲ به بازار بازگردد.

بیستمین نشست اوپک پلاس ابتدای سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها