کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش تولید نفت اوپک پلاس


کد خبر : ۷۸۲۶۰جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵:۲۷۶۲۲ بازدید

گروه موسوم به اوپک پلاس در نشست خود تصمیم گرفته است تولید کل این گروه را به میزان پانصد هزار بشکه در روز افزایش دهد. این افزایش ...
افزایش تولید نفت اوپک پلاسافزایش تولید نفت اوپک پلاس

گروه موسوم به اوپک پلاس در نشست خود تصمیم گرفته است تولید کل این گروه را به میزان پانصد هزار بشکه در روز افزایش دهد. این افزایش از ماه ژانویه به اجرا گذاشته می‌شود.

اوپک پلاس از سیزده عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت -اوپک - و کشورهای بحرین، جمهوری آذربایجان، برونئی، روسیه، سودان، سودان جنوبی، عمان، قزاقستان، مالزی و مکزیک تشکیل یافته اما رهبری آن را عربستان سعودی - به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده اوپک - و روسیه در دست داشته‌اند.

اوپک پلاس که در سال ۲۰۱۶ به منظور جلوگیری از روند نزولی بهای نفت تشکیل شد، پس از شیوع کرونا و کاهش فعالیت اقتصاد جهانی و در نتیجه، پائین آمدن تقاضا برای نفت، در ماه آوریل تولید خود را کاهش داد.

به گزارش منابع نفتی، تصمیم به افزایش تولید پس از چانه‌زنی بین نمایندگان عضو این گروه به دست آمد. بعضی از اعضا خواستار افزایش سهمیه‌های تولید بودند در حالیکه بعضی دیگر، به خصوص عربستان، چنین افزایشی را شتابزده می‌دانستند. رسیدن به مصالحه‌ای در مورد افزایش سطح تولید باعث شد تا نشست اصلی با تاخیر برگزار شود.

افزایش مورد نظر این گروه حدود یک درصد کل تولید جهانی نفت است و به نظر می‌رسد که هدف از آن، بیشتر سنجش وضعیت تقاضا از طریق ارزیابی تغییرات آتی در بهای نفت خام است. اگر این افزایش باعث کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی شود، احتمالا در نشست بعدی اصلاح خواهد شد.

در روزهای اخیر، بهای نفت خام که در ماه آوریل به پایین‌ترین میزان سقوط کرده بود به تدریج افزایش یافته و از جمله نفت خام شاخص برنت به بالای ۴۷ دلار رسیده است. بهای نفت در ماه آوریل به حدود ۲۰ دلار سقوط کرده بود. انتظار این است که با آغاز روند احیای اقتصاد جهانی، قیمت نفت افزایش یابد.

برخی گزارش‌ها حاکی از ناخرسندی عربستان سعودی از تصمیم به افزایش تولید است. در مقابل برخی دیگر از کشورهای عضو از جمله امارات متحده عربی سهمیه بندی کنونی را نامناسب دانسته و خواستار افزایش تولید شده بودند. دولت امارات به دریافت درآمد هرچه بیشتر از نفت و تبدیل آن به سرمایه‌گذاری سودده در داخل و خارج علاقمند است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها