کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشورهای اوپک پلاس با کاهش تولید نفت موافقت کردند


کد خبر : ۶۷۰۱۵شنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹:۲۰۱۶۱۷ بازدید

کشورهای عضو اوپک به همراه تعدادی از متحدین این سازمان از جمله روسیه که به اوپک پلاس معروف شده‌اند، روز جمعه به توافق رسیدند که ...
کشورهای اوپک پلاس با کاهش تولید نفت موافقت کردندکشورهای اوپک پلاس با کاهش تولید نفت موافقت کردند

کشورهای عضو اوپک به همراه تعدادی از متحدین این سازمان از جمله روسیه که به اوپک پلاس معروف شده‌اند، روز جمعه به توافق رسیدند که سطح تولید نفت خود را نیم میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

افزایش ذخیره‌های نفتی و کندی رشد اقتصاد جهانی از جمله عواملی است که موجب شده تا قیمت نفت کاهش یابد. روسیه دومین تولیدکننده نفت جهان است. با این حال این کشور عضو کشورهای تولیدکننده نفت یا اوپک نیست.

در جلسه روز جمعه طرفین توافق کردند از روز اول ژانویه سال ۲۰۲۰ (حدود سه هفته دیگر)، تولید نفت را کاهش دهند. با در نظرگرفتن کاهش جدید، میزان تولید روزانه نفت این کشورها در مقایسه با اکتبر ۲۰۱۸، یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کمتر خواهد بود.

کشورهای عربستان و روسیه توافق کردند که مسئولیت نیمی از کاهش جدید را برعهده بگیرند. کشورهای نفتی معمولا حاضر نیستند تا از تولید نفت خود بکاهند. اما در عین حال تولید فزاینده نفت موجب کاهش قیمت این محصول استراتژیک می‌شود. در یک اقدام دورازانتظار، عربستان پذیرفت که به شکل داوطلبانه مقدار بیشتری از تولید خود را کاهش دهد.

در پی اعلام تصمیم "اوپک پلاس" قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان گفت که در روز نخست جلسه اوپک، فرستادگان کشورهای مختلف برای ساعتهای متوالی برای یافتن راه‌حل مذاکره کردند.

جلسه روز پنج‌شنبه، تا نیمه شب بدون نتیجه ادامه یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها