کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ششمین دور مذاکرات برای احیای برجام


کد خبر : ۸۳۷۱۷یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳:۵۵۳۲۶۷ بازدید

دور ششم مذاکرات ایران و گروه کشورهای ۴+۱ در چارچوب کمیسیون مشترک برجام به همراه آمریکا از روز گذشته در وین آغاز شده است.
ششمین دور مذاکرات برای احیای برجامششمین دور مذاکرات برای احیای برجام

دور ششم مذاکرات ایران و گروه کشورهای ۴+۱ در چارچوب کمیسیون مشترک برجام به همراه آمریکا از روز گذشته در وین آغاز شده است.

این گفتگوها از روز شنبه 22 خرداد آغاز شد و قرار است بار دیگر به موضوعات مورد اختلاف طرفین بر سر احیای برجام پرداخته شود.

بعد از پایان نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام در دور ششم، نماینده اتحادیه اروپا اعلام کرد گفتگوها در مورد جزئيات اقداماتی که دو همه طرف‌ها باید در دستور کار قرار دهند در کارگروه‌های مختلف ادامه می‌یابد.

آلن ماتون دیپلمات ارشد اروپایی که در این مذاکرات به نمایندگی از اتحادیه اروپا حضور دارد همچنین تاکید کرد که اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام به گفتگو با همه اعضای توافق و همچنین آمریکا به صورت مجزا ادامه می‌دهد.

در سوی مقابل عباس عراقچی، در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد که بعید می‌داند مذاکرات در هفته به نتیجه برسد.

عراقچی با بیان اینکه اوضاع پیچیده‌ای در مذاکرات حکمفرما شده تاکید کرد که ابتدا باید آمریکا تحریم‌ها را بردارد و ایران بعد از راستی آزمایی اقدامات آمریکا تعهدات خود را اجرایی خواهد کرد.

میخائيل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین روز شنبه در حساب توییتری خود نوشت که نخستین نشست از دور ششم درباره چگونگی ترتیب ادامه کار برای تکمیل فرآیند احیای موفقیت‌آمیز و سریع برجام پی گرفته می‌شود.

گفتگوها در هفته منتهی به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی در پایتخت اتریش پی گرفته می‌شود که همچنان طرفین از باقی ماندن برخی اختلافات در موضوعات مختلف خبر می‌دهند.

پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا هم روز جمعه 21 خرداد در حساب توییتری خود نوشت که دور تازه گفتگوها برای احیای توافق هسته‌ای ایران از روی شنبه آغاز می‌شود.

استانو ادامه داده بود که طرفین برای بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و همچنین چگونگی اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل ایران به تعهدات هسته‌ای اش بحث و گفتگو خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها