کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آینده بازار آهن به برجام گره خورده است


کد خبر : ۸۰۹۹۸دوشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲:۵۴۲۹۳۰ بازدید

بازار آهن همچنان در رکود به سر می برد و در روز گذشته نیز شاهد ثبات نسبی از سوی برخی تولیدکنندگان بودیم در این بازار البته ...
آینده بازار آهن به برجام گره خورده استآینده بازار آهن به برجام گره خورده است

آهن پرایس: بازار آهن همچنان در رکود به سر می برد و در روز گذشته نیز شاهد ثبات نسبی از سوی برخی تولیدکنندگان بودیم در این بازار البته اندکی کاهش و حتی افزایش در اعلامی قیمت ها نیز به چشم میخورد. در هر حال فروشندگان آهن آلات در سراسر کشور از نبود تقاضا و کسادی بازار در این روز ها خبر می دهند با اینکه پایان سال است و در آستانه سال نو هستیم در بازار فولاد هیچ بهبود و رونق نسبی شب عیدی دیده نمی شود. بنگاه داران نیز تمایلی به خرید از نوردکاران را ندارند همانطور که مصرف کنندگان نهایی در حال حاضر از خرید محصولات فولادی دست کشیده اند. 

وضعیتی که در حال حاضر بازار آهن گرفتار آن است حاکی از آن است که فعالان بازار فولاد و آهن، بازار های وابسته و همچنین مصرف کنندگان، منتظر روشن شدن شرایط مذاکرات برجامی هستند تا تکلیف نرخ ارز نیز مشخص شود تا بدانند با چه قیمت هایی باید معامله کنند و چه زمانی می‌ توانند به خرید و فروش بپردازند. این در حالی است که قیمت‌های جهانی محصولات فولادی بار دیگر روند صعودی به خود گرفته است و بورس کالا نیز بر این بلاتکلیفی ها دامن زده زیرا بورس کالا وضعیت قیمت های پایه فولادی را هر هفته مبهم‌ تر می‌ کند و از سوی دیگر شفاف سازی در رابطه با فرمول تعیین قیمت پایه محصولات مختلف وجود ندارد.  

در این وضعیت کارخانجات نوردی در روزهایی که دلار درروند صعودی قرار می گیرد به دنبال آن قیمت های خود را افزایش می دهند و بار دیگر با ورود دلار به روند نزولی قیمت های خود را کمی کاهش می دهند، اما با توجه به رکود شدید تقاضای جدید مصرفی در بازار آهن هیچ ‌کدام از این نوسانات کاهشی یا افزایشی تا زمانی که اوضاع نرخ دلار مشخص نشود، نمی‌تواند رونق را به بازار فولاد یا فعالیت‌های ساختمانی بازگرداند. 

در کل در روز گذشته براساس قیمت‌های اعلامی درب کارخانه نوردکاران فولادی، بیشتر تولیدکنندگان میلگرد آجدار نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند و برخی تولیدکنندگان این حوزه قیمت‌های خود را بین ۲۰ تا ۱۰۰ تومان افزایش دادند و برخی شرکت‌ها هم بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان قیمت میلگردهای خود را ارزان‌ تر کردند؛ محدوده قیمت میلگرد ۱۴ آجدار نیز در کانال ۱۲ هزار و ۴۰۰ تا ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان قرار گرفت. همچنین بیشتر تولیدکنندگان نبشی و ناودانی نرخ اجناسشان را ثابت نگه داشتند و به صورت پراکنده کاهش و افزایش‌های ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی هم در قیمت‌های اعلامی برخی تولیدکنندگان محصولات این حوزه مشاهده می‌ شد.

تولیدکنندگان تیرآهن نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند اما در حوزه قوطی و پروفیل بیشترین شیب افزایشی را نسبت به سایر محصولات فولادی دارد؛ به نحوی که با وجود ثبات نسبی قیمت‌های اعلامی برخی کارخانجات این حوزه، برخی کارخانجات نیز قیمت محصولاتشان را بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ و بعضا تا ۴۰۰ تومان افزایش دادند. در حوزه لوله نیز قیمت لوله مانیسمان و قیمت لوله درزدار ثابت اعلام شد ولی قیمت لوله داربستی با افزایش ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان همراه بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها