کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار آهن در انتظار سال نو


کد خبر : ۷۰۱۰۸پنجشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴:۵۹۱۸۰۳۲ بازدید

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان برای از بین بردن حباب قیمت محصولات فولادی پیشنهاد اصلاح قیمت و افزایش عرضه همزمان شمش فولاد و ...
بازار آهن در انتظار سال نوبازار آهن در انتظار سال نو

آهن پرایس: مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان برای از بین بردن حباب قیمت محصولات فولادی پیشنهاد اصلاح قیمت و افزایش عرضه همزمان شمش فولاد و میلگرد در بورس کالا و هم چنین برای ایجاد آرامش و ثبات منطقی در بازار محصولات نهایی فولادی و از بین بردن گرانی کاذب محصولات نوردی، به سازمان بورس کالا پیشنهاد اصلاح قیمت پایه، همزمان با عرضه شمش فولادی و محصولات نوردی را داده است. 

با این تمهیدات جهت‌گیری بازار آهن به نفع مصرف‌‌کننده واقعی پیش خواهد رفت و از حضور دلالان که باعث گرانی کاذب و حباب‌گونه قیمت‌ها شده‌‌اند، جلوگیری به عمل خواهد آمد و علاوه‌ بر تداوم عرضه شمش فولاد در بورس کالا، باید عرضه میلگرد به‌ عنوان مهم‌ترین کالای ساختمانی مورد نیاز مصرف‌کنندگان نهایی نیز با نظارت کامل در بورس کالا در دستور کار توزیع قرار گیرد، و گرنه صرفا کنترل عرضه شمش در بورس کالا، قیمت کالاهای نهایی موردنیاز مردم را به شکل فعلی درآورده و موجب گرانی کاذب خواهد شد. 

البته کارایی تمام این تدابیر زمانی است که در تقابل با عوامل نو ظهور تاثیر گذار بر بازار قرار گرفته و بتوانند از نوسان گیری زیاد در  بازار آهن بکاهند؛ چراکه غالبا برخی جریانات غیر قابل پیش بینی همچون ویروس کرونا می تواند تقاضا را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد. برای نمونه اگر نگاهی به روند معاملات بازار داخلی کشور خود بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که بسیاری از خرید غیر ضرور در بازار به ماه های آتی موکول شده است که می توان ریشه آن را هم در شیوع بیماری و هم انتظار برای کاهش قیمت ها دانست.

نمونه دیگر در داخل نیز عرضه های شمش پاسارگاد و خوزستان می باشد که حجم تقاضاهای پشت صف قبل از این جریانات تقریبا برابر با حجم عرضه بوده است که در صورت نهایی شدن می توانست نرخ پایانی معاملات را نزدیک به نرخ پایه قرار دهد ولی بنظر می رسد که مصلحت را برخی بزرگان در این دیدند که معاملات صورت نگیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها