کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش بازار آهن به سقوط دلار


کد خبر : ۶۳۷۷۴سه شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵:۲۰۱۵۶۱۳ بازدید

طبق بررسی های صورت گرفته از بازار ارز و اثرات آن بر بازار آهن مشخص شد تا زمانی که دلار روند صعودی را طی می کرد، تولید کنندگان مشتاقانه ...

آهن‌پرایس- طبق بررسی های صورت گرفته از بازار ارز و اثرات آن بر بازار آهن مشخص شد تا زمانی که دلار روند صعودی را طی می کرد، تولید کنندگان مشتاقانه قیمت ها را افزایش می دادند و از درهم ریختگی این بازار برای کسب سود های نجومی سوء استفاده می کردند. اما حال که بنا به پیش بینی  برخی کارشناسان سیر نزولی دلار محقق شده است، بازار تا حدودی روند نزولی را طی و اکنون در شرایط ثبات سیر می کند که همین امر تعجب بسیاری از متقاضیان خرید آهن در این بازار را بر انگیخته است.

همانطور که می دانیم نرخ ارز از ابتدای این هفته، پس از ده روز ثبات بر روی مرز ۱۱۷۰۰ تومان بود، به کمترین حد خود  ۱۱۶۰۰ تومان نزدیک شد. قطعا مقاومت بعدی ۱۱۵۰۰ خواهد بود و بعد از آن  تومان ۱۱۰۰۰ می رسد. بنابراین اگر زمان طبیعی موردنیاز برای هر شکست را در نظر بگیریم می‌توان گفت باید تا انتهای شهریور به مرز ۱۰ هزار تومانی خواهیم رسید. نکته قابل توجه در این است که احتمال دارد روند تنفس و ماندن در یک سطح طولانی تر نیز پیش بینی می شود و هم چنین ممکن است عوامل غیر منتظره نیز موجب تغییر ناگهانی نرخ دلار شود. بنابراین طبیعی است که زمان رقمی که پیش بر آورد  می شود  قابلیت و اجازه جابجایی داشته باشد.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، با توجه به رکود حاصل در کشور در شرایط حال معاونت معدنی  وزارت صمت در تاریخ ۲۶ مرداد نامه ایی خطاب به رئیس سازمان حمایت از تولید و مصرف کنندگان با مضمون شرکت ‌هایی که کف عرضه در بورس را رعایت ننموده اند، می بایست کد بورسی آنان بسته و مشمول جریمه شود تا شاید با این توجهات به توان به کسادی بازار آهن رونقی داد و آن را از رکود مطلق خارج نمود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها