کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد قیمت عجیب در بازار آهن


کد خبر : ۷۲۹۸۵دوشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳:۵۳۱۵۲۲۸ بازدید

طبق بررسی های به عمل آمده از وضعیت نابه سامان بازار آهن، التهابات بازار ارز به نوعی اکنون بهترین دلیل و دستاویز برای فتح ...
رشد قیمت عجیب در بازار آهنرشد قیمت عجیب در بازار آهن

آهن‌پرایس- طبق بررسی های به عمل آمده از وضعیت نابه سامان بازار آهن، التهابات بازار ارز به نوعی اکنون  بهترین دلیل و دستاویز برای فتح قلل بالاتر قیمت ها در اکثر حوزه های تولیدی آهن شده است. به طوریکه علاوه بر شرایط اسفناک بازار ورق، در حوزه قوطی و پروفیل هم برخی شنیده ها حکایت از این موضوع دارد که فعالان این حوزه هم شانه به شانه التهابات ورق در تلاش هستند تا از این قافله رشد قیمت عقب‌ نمانند. به طوریکه محصول پرمصرف تولید شده از ورق ضخامت ۲ میلیمتر در سقف قیمت ۱۰۷۰۰ تا ۱۰۸۰۰ تومانی/کیلو +vat در حال معامله می باشد. 

اوضاع بازار تیرآهن ذوبی نیز بهتر از شرایط بازار ورق نبوده و به شدت وخیم است و شنیده ها در این بخش حاکی از افزایش قیمت های ترسناک در موجودی اعلامی انبارها می باشد؛ از این رو کارشناسان معتقدند که بازار مقاطع طویل فولادی در یکی از پرتلاطم‌ترین ایام التهابی خود دیده می‌شود بطوریکه شعله های سرکش قیمت های صعودی متاسفانه بصورت افسار گسیخته به هر سو زبانه می‌کشد و هیچ نیرویی در جهت اطفاء آن همت نمی کند؛ شاید جماعتی از  افزایش های نجومی آن که در  برخی مبادی فروش حدود شاخه‌ای ۱۰۰ یا حتی در مواردی تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است سود می برند که آرام و بدون دغدغه در گوشه ای نشسته و نظاره گر این شرایط می باشند. 

طی یکی و دوماه گذشته وضعیت بازارها به هیچ عنوان عادی نبوده و کاملا تحت تاثیر هیجانات مسموم دلار، عدم عرضه شمش، خیز فروشندگان شمش بخش خصوصی در نبود عرضه شمش بورسی، گزارشات نرخ صعودی شمش ایران در بازارهای صادراتی و از همه مهمتر مکانیزم فعلی تنطیم بازار بر مبنای ضریب نرخ دلار و فولاد صادراتی قرار گرفته است. این روزها تنها چیزی که می توان به راحتی بدون اندکی تامل دریافت این است که متاسفانه بازارها بدون متولی یا هرگونه نظارتی در سرچشمه به حال خود رها شده اند و معلوم نیست تا چه وقت به طول می انجامد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها