کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرانی در بازار آهن‌آلات ماندگار شد


کد خبر : ۶۹۳۲۳شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰:۵۴۱۱۰۳۹ بازدید

بازار فولاد روند افزایشی خود را تا اواخر هفته گذشته ادامه داد و توانست قیمت‌ها را به سطوحی غیرمنتظره برساند؛ از این رو بهای میلگرد که در گذشته ...
گرانی در بازار آهن‌آلات ماندگار شدگرانی در بازار آهن‌آلات ماندگار شد

آهن‌پرایس- بازار فولاد روند افزایشی خود را تا اواخر هفته گذشته ادامه داد و توانست قیمت‌ها را به سطوحی غیرمنتظره برساند؛ از این رو بهای میلگرد که در گذشته سقف قیمتی یا انتظار ۵ هزار تومانی شدن را به سختی به‌دست آورده بود، به‌ سادگی به بالای ۶ هزارتومان در هر کیلوگرم، آن‌هم با شتابی کم‌نظیر که کمتر مشاهده شده بود، رسید. قیمت‌های فعلی رکورد بالاترین نرخ‌های فولاد در تاریخ معاملات این کالا می باشد. آن‌هم در شرایطی که رشد بهای شمش در بورس‌کالا نیز در همین مسیر ارزیابی شده است.

نوسان بهای ارز هم اگرچه کمتر از رشد قیمت فولاد در بازار بوده است، ولی باز هم یک محرک قیمتی برجسته به‌شمار می‌رود که به جذب بیشتر نقدینگی به این بازار منتهی می شود. اگرچه روز پنجشنبه از شتاب رشد قیمت‌ها کاسته شد اما در برابر رکوردشکنی بهای فولاد در بازار بسیار ناچیز بود. در بورس‌کالا شمش ۵ هزار و ۲۰۰ تومانی هم به ثبت رسیده که خود محرک مضاعفی برای رشد قیمت‌ها در بازار فولاد بوده است. 

اینکه بازار در زمانی محدود بتواند رشد قیمت‌هایی تا این سطح را به ثبت برساند، یک داده عجیب به‌نظر می‌رسد؛ گویی سرعت‌گیر بزرگی از برابر رشد قیمت‌ها برداشته شده است. البته از اواخر هفته پیشین شاهد افت بی سر و صدای قیمت‌ها در این بازار بوده ایم ولی چون این روند کاهشی به قدری ناچیز بود، نتوانست توجه فعالان بازار آهن را به خود جلب کند. نرخ‌های موجود در تمامی حوزه ها بعد از تمامی این نوسانات در بازار هم چنان به قدری بالا است که صحبت کردن از آن ها هم چنان ساده نمی باشد. البته کارشناسان معتقدند که حجم معاملات در بورس‌کالا در هفته جاری نسبتا رشد داشته است که می‌تواند سرعت گیر جدیدی در برابر رشد قیمت‌ها به‌شمار رود. البته در نهایت بازار است که آینده قیمت‌ها را تعیین خواهد نمود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها