کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هجوم خریداران به بازار آهن


کد خبر : ۷۳۰۹۵شنبه، ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴:۲۴۱۱۷۸۳ بازدید

پس از به وجود آمدن زمینه های کمبود عرضه در بازار داخلی و التهابات متاثر از نوسانات دلار بازار ازاد به همراه روند افزایشی نرخ صادراتی ...
هجوم خریداران به بازار آهنهجوم خریداران به بازار آهن

آهن پرایس:  پس از به وجود آمدن زمینه های کمبود عرضه در بازار داخلی و التهابات متاثر از نوسانات دلار بازار ازاد به همراه روند افزایشی نرخ صادراتی شمش دست به دست هم دادند تا شرایط را برای نوسان گیری بازار آزاد شمش  مساعد کنند. بعد از آخرین باری که شمش در بورس کالا عرضه و معامله شد، رویه متداول عرضه شمش با تمرکز فولادسازان بزرگ به بازار پررونق چین به هم خورد، بطوریکه عرضه شمش به بازار داخلی قطع و متعاقب آن به واسطه افزایش نرخ دلار و افزایش نرخ صادراتی شمش بازار داخلی تشنه تر از همیشه منتظر عرضه شمش بود.

شروع رسمیت دادن به این افزایش قیمت ها روز سه‌شنبه هفته گذشته بود که ۲۶،۵۳۲ تن میلگرد آجدار با نرخ رقابتی میانگین موزون ۷۰،۵۹۸ ریال در بورس کالا معامله شد که این نرخ حدود ۸ درصد بالاتر از نرخ میلگرد دریای سیاه با متوسط قیمت ۴۰۷.۵ دلار/تن بود، وقتی که در بورس کالا محصول نهایی بیش از ۸ درصد بالاتر از نرخ جهانی تایید می شود، بدیهی است که روز بعد آن یعنی روز چهارشنبه هم این سیگنال تایید به رقابت هیجانی شمش منجر خواهد شد و در واقع ادرس تایید ۱۵.۷ درصد بالاتر نرخ شمش به بازیگران این سناریو خواهد بود .

واقعیت این است که خودشان هم می دانند نرخ پایه با عنایت به سقف باز رقابت ها کاملا نمایشی است و این بازی ها صرفا برای تظاهر به رعایت نرخ مصوب کمیته تنظیم بازار اعلام می شود. البته کارشناسان معتقدند که قطعا رقابت سقف باز روز شنبه این اختلاف قیمت را جبران خواهد کرد مضاف بر اینکه فولادساز و نوردکار می داند که در بورس کالا سقف رقابت ندارد. از آنجاییکه مردم در گذر زمان به این باور رسیده‌اند که بازو های نظارتی دولت به نوعی توان کافی در کنترل و الزام نمودن فولادسازان و سرچشمه ها در عمل و واقعیت در رعایت به این نرخ از دلار را ندارند، لذا خودشان دست به کار شده‌اند و رقابت می کنند تا از قافله تورم عقب نمانند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها