کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جدید خودروهای داخلی در بازار 1401/05/27


کد خبر : ۹۹۲۳۶پنجشنبه، ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲:۲۳۱۹۳۴۳ بازدید

کلیدواژه‌ اصلی بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت، به منوال هفته‌های گذشته همچنان «رکود» بود. گرچه این بار رکود همراه با کاهش قیمت در ...
قیمت جدید خودروهای داخلی در بازار 1401/05/27قیمت جدید خودروهای داخلی در بازار 1401/05/27

کلیدواژه‌ اصلی بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت، به منوال هفته‌های گذشته همچنان «رکود» بود. گرچه این بار رکود همراه با کاهش قیمت در خودروهای مختلف بوده است.

بررسی‌ها در بازار نشان می‌دهد در هفته گذشته بیشتر خودروهای بازار با کاهش قیمت مواجه بو‌ده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در هفته جاری نسبت به پایان هفته گذشته قیمت خودرو در بازار آزاد بین 5 تا 50 میلیون تومان ریزش داشته است. عوامل و فاکتورهای گوناگونی در این کاهش قیمت و همچنین تعمیق رکود بازار موثر بوده‌اند. اخبار به‌نسبت مثبت از مذاکرات برجامی در چند روز اخیر، کاهش نسبی قیمت ارز و البته موضوع آیین‌نامه واردات خودرو از اساسی‌ترین موضوعات تاثیرگذار بر بازار این هفته بوده‌اند.

پیش از این موضوع مذاکرات احیای برجام در یک حالت بلاتکلیفی قرار داشت که علیرغم رفت‌و‌آمدها هیچ خبری مبنی بر رسیدن به یک نتیجه روشن شنیده نمی‌شد. اما این موضوع در چند روز اخیر شکل دیگری به خود گرفته است. میخائیل اولیانف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، چندی پیش اعلام کرد آمریکا متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را پذیرفته ولی پاسخ ایران مشخص نیست. در چند روز اخیر نیز ایران پاسخ این متن را به صورت کتبی ارائه داد. محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده، نیز گفته است حل مسائل باقی‌مانده مشکل نیست. تاثیر این اخبار بر بازار خودرو عمیق‌تر شدن رکود بوده است. مصرف‌کنندگان امیدوار هستند با احیای برجام بتوانند خودروی موردنیاز خود را با قیمت کمتری خریداری کنند.

قیمت‌ها در سراشیبی

همانطور که اشاره شد قیمت خودرو در بازار طی یک هفته گذشته کاهشی بوده است.

بررسی‌ها از بازار نشان می‌دهد نسبت به پایان هفته گذشته قیمت سمند LX ساده از ۳۱۳ میلیون تومان به ۳۰۷ میلیون تومان، سمند EF۷  از ۳۵۲ میلیون تومان به ۳۴۵ میلیون تومان، سمند LX دوگانه‌سوز از ۴۲۷ میلیون تومان به ۴۲۰ میلیون تومان، دنا معمولی از ۴۰۰ میلیون تومان به ۳۹۵ میلیون تومان و دناپلاس ساده از ۴۳۶ میلیون تومان به ۴۲۱ میلیون تومان رسیده است.

در دیگر خودروها نیز چنین کاهش قیمتی دیده می‌شود. برای مثال دناپلاس دنده‌ای توربو از ۴۹۳ میلیون تومان به ۴۷۰ میلیون تومان، دناپلاس اتوماتیک توربو از ۵۰۹ میلیون تومان به ۵۰۵ میلیون تومان، پژو پارس از ۳۱۷ میلیون تومان به ۳۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای از ۴۰۰ میلیون تومان به ۳۹۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۳۰۳ میلیون تومان به ۲۹۵ میلیون تومان، سورن پلاس از ۳۴۵ میلیون تومان به ۳۳۵ میلیون تومان، هایما S۷ توربوپلاس از ۹۷۵ میلیون تومان به ۹۶۵ میلیون تومان، تارا اتوماتیک از ۵۹۰ میلیون تومان به ۵۸۰ میلیون تومان و عجیب تر از همه، پژو ۲۰۷ MC اتوماتیک از ۵۲۰ میلیون تومان به ۴۶۵ میلیون تومان رسیده است.

باید دید بازار خودرو در هفته‌های آتی نیز این روند نزولی خود در قیمت را ادامه خواهد داد یا خیر. به نظر می‌رسد هیچ‌کس نمی‌داند آینده کوتاه‌مدت این بازار به چه سمت‌و‌سویی خواهد رفت و کارشناسان نیز این موضوع را معطوف به اتفاقات وین که همچنان به طور کامل تکلیف آن مشخص نیست می‌دانند. تصمیم‌گیری‌های داخلی در ورطه بوروکراسی و گذر زمان افتاده و اتفاقات خارجی نیز تا حد زیادی غیرقابل‌پیش‌بینی هستند. با این حال حتی کاهش قیمت هفته جاری نیز نتوانسته تکانی به خواب بی‌موقع تابستانی بازار خودرو بدهد. سیدرضا فاطمی‌امین روز گذشته اعلام کرد آیین‌نامه واردات خودرو در حال نهایی شدن است و به‌زودی ارائه خواهد شد. شاید انتشار جزئیات واردات خودرو بتواند متقاضیان را به نتیجه‌گیری نهایی در مورد خرید یا عدم خرید خودرو برساند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها