کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همه چیز درباره بلیط چارتر


کد خبر : ۹۹۰۵۷یکشنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱:۵۹۳۷۳۲ بازدید

آیا انواع بلیط‌های هواپیما را می‌شناسید؟ کدام‌یک برای سفر شما مناسب‌تر است؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره بلیط‌های چارتری صحبت کنیم. اگر می‌خواهید بلیط هواپیما بخرید حتما ...

همه چیز درباره بلیط چارتر

آیا انواع بلیط‌های هواپیما را می‌شناسید؟ کدام‌یک برای سفر شما مناسب‌تر است؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره بلیط‌های چارتری صحبت کنیم. اگر می‌خواهید بلیط هواپیما بخرید حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

زمان خرید بلیط هواپیما بسیاری از مسافران با دیدن واژه بلیط چارتر خوشحال می‌شوند. فکر می‌کنید دلیل علاقه مسافران به بلیط‌های چارتری چیست؟ بلیط‌های چارتری معمولا با قیمت‌های بهتری نسبت به بلیط‌های معمولی عرضه می‌شوند. همین موضوع نظر مسافران و خریداران زیادی را به خود جلب می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم همه چیز را درباره بلیط‌های چارتر بررسی کنیم.

چارتر چیست و چرا این‌عنوان به برخی پروازها داده می‌شود؟ خرید بلیط چارتری چه مزایایی دارد؟ آیا ممکن است خرید بلیط معمولی به‌صرفه‌تر از بلیط چارتر باشد؟ چه زمانی برای خرید بلیط چارتری اقدام کنیم؟ فرق بلیط چارت و بلیط لحظه آخری چیست؟اگر دوست دارید جواب سؤال‌هایی مانند مواردی که گفته شد را داشته باشید و درباره انواع بلیط‌های هوایی بیشتر بدانید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید. بهتر است مطلب را با هم‌سفران خود به اشتراک گذاشته و از آنها نیز برای انتخاب نوع بلیط پرواز کمک بگیرید.

بلیط چارتری چیست

چارتر در لغت به معنای "دربست کردن" است. حال با این توضیح، اینکه چرا این لغت به برخی پروازها گفته می‌شود، واضح است. برخی شرکت‌های هوایی معتبر که بلیط ایرلاین‌ها را می‌فروشند، بعضی از پرواز‌ها یا بخشی از آن را دربست می‌کنند. شرکت‌ها یا سایت‌های فروش بلیط، از ایرلاین‌ها بلیط هواپیما را به‌صورت گروهی می‌خرند. بهتر است بگوییم این‌شرکت‌ها کل پروازهایی یا بخشی از صندلی‌های آن‌ها را زودتر خریده و چارتر می‌کنند.

پس اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه بگوییم شرکت بلیط‌هایی را قبل از پرواز می‌خرد و خود به مشتریان و مسافران واقعی می‌فروشد. با این‌روش ایرلاین‌ها از ضرر خود جلوگیری می‌کنند، شرکت‌ها هم بلیط‌ها را ارزان‌تر می‌خرند. حتی برای مشتری نیز بلیط‌ها با قیمت بهتر و مناسب‌تری عرضه می‌شود. تا اینجا خریدوفروش بلیط‌های چارتری برای همه بخش‌ها سود داشته است.

همه چیز درباره بلیط چارتر

فقط شرکت‌های هوایی پرواز‌ها را چارتر نمی‌کنند. شرکت‌ها و نهاد‌های مختلفی هستند که برای کارمندان خود بلیط رزرو می‌کنند یا خدماتی را برای مسافران به آن‌ها ارائه می‌دهند. این‌شرکت‌ها برای دریافت تخفیف بیشتر و راحتی کارکنان یا مخاطبان خود بخشی از پرواز‌ها را چارتر می‌کنند. حال افرادی که با این‌شرکت‌ها یا نهاد‌ها طرف هستند نیازی به خرید جداگانه بلیط نداشته و کافی است از بلیط‌های خریده‌شده خود سازمان یا شرکت استفاده کنند. چارتر کردن بلیط فقط به هواپیما نیز اختصاص ندارد. قرار‌داد چارتر برای بلیط هواپیما، قطار و هتل مرسوم است.

این مطلب را هم بخوانید: مکان های تاریخی کیش

چگونه پرواز چارتری رزرو کنیم

حال که پرواز‌های چارتری را تا حدودی می‌شناسید بهتر است درباره نحوه یافتن و رزرو این‌نوع پرواز‌ها هم اطلاعاتی را داشته باشیم. برای یافتن پرواز‌های چارتری نیاز به انجام کار خاصی ندارید. همان‌طور که برای بلیط‌های را قبلا می‌خریدید، باید برای خرید بلیط‌های چارتری نیز راه مشابهی را طی کنید. کافی است به سایت علی بابا مراجعه کنید. در قسمت پرواز‌ها اطلاعات لازم را وارد کرده و روی جستجو کلیک کنید. انواع پرواز‌ها را می‌‎بینید. پرواز‌های چارتری هم در لیست هستند که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را فیلتر کرده و ببینید. حتما قبل از خرید نهایی بلیط‌های چارتر، قوانین و اطلاعاتی که در سایت قرار داده شده را کامل و دقیق مطالعه کنید.

مزایا و معایب خرید بلیط چارتر

همان‌طور که گفته شد بلیط‌های چارتر معمولا ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی یا همان بلیط‌های معمولی به فروش می‌رسند. شرکت‌های هوایی تخفیف خوبی را در قرار‌داد چارتر دریافت کرده‌اند و برای افزایش فروش خود، بخشی از این‌تخفیف را به مشتریان اختصاص می‌دهند. شرکت‌های معتبر و بزرگ‌تر قدرت مانور بیشتری روی این‌موضوع دارند.

به همین دلیل است که برخی سایت‌ها مانند سایت علی بابا خدمت تضمین قیمت روی بلیط‌های خود ارائه می‌دهند. آن‌ها مطمئن هستند که هیچ شرکت دیگری خدمات مشابه را با قیمتی کم‌تر از آن‌ها نمی‌تواند ارائه دهد. اما ویژگی‌های مهم‌تر درباره بلیط‌های سیستمی و چارتر به قوانین بلیط‌ها بازمی‌گردد. معمولا در بلیط‌های سیستمی برای کودکان تخفیفی وجود دارد که هنگام خرید بلیط چارتر این‌مورد را نخواهید دید. در رزرو پرواز چارتری تفاوتی میان قیمت بلیط کودکان و بزرگ‌سالان وجود ندارد. پس این‌موضوع را قبل از خرید بلیط محاسبه کنید.

در قوانین خرید بلیط‌های چارتری آمده که شما امکان لغو و استرداد بلیط را ندارید. اگر از تاریخ سفر خود یا انجام‌دادن آن کاملا مطمئن نیستید بهتر است بلیط‌های چارتری را فراموش کرده و بلیط سیستمی بخرید. با خرید بلیط‌های سیستمی شما این‌امکان را دارید که روز‌ها یا ماه‌ها قبل، بلیط را بخرید. در‌صورتی‌که در برنامه شما تغییراتی ایجاد شود کافی است تاریخ یا ساعت بلیط را تغییر دهید. برای استرداد بلیط نیز با قوانینی که وجود دارد، اماکن پس‌گرفتن پول خود را خواهید داشت.

همه چیز درباره بلیط چارتر

نکات تکمیلی درباره بلیط چارتر

تا این‌جا نکات زیادی را درباره بلیط‌های چارتری بیان کردیم. بهتر است نکاتی را برای تکمیل مطالبی که گفته شد، بیان کنیم. اگر چند بار یا در روز‌های متفاوت به سایت‌های فروش بلیط مراجعه کنید، متوجه تغییر در قیمت بلیط‌های چارتر می‌شوید. بله قیمت بلیط‌های چارتر متغیر است.

این‌نکته را می‌توان هم مزیتی برای آن‌ها دانست هم ممکن است گاهی عیبی برای آن‌ها باشد. بلیط‌های چارتری قیمتی متناسب با تعداد مسافران و تعداد در‌خواست‌ها دارند. هر‌چه تعداد مسافران بیشتر شود و تقاضا برای خرید بلیط افزایش پیدا کند، قیمت‌های بالاتری برای بلیط‌های چارتری دیده می‌شود. برای سفر در ایامی مانند روز‌های قبل از نوروز، بهتر است بلیط خود را با روش خرید بلیط سیستمی از قبل انجام دهید. خرید بلیط چارتری در روز‌های شلوغ معمولا قیمت بیشتری دارد و برای مسافران به‌صرفه نیست.

کلام آخر

بلیط‍ چارتر یکی از انواع بلیط است که مسافران زیادی به خرید آن علاقه دارند. به‌جز موارد خاصی که بالا به آن‌‎ها اشاره شد، بلیط‌های چارتر معمولا قیمت کم‌تری نسبت به بلیط‌های معمولی یا سیستمی دارند. اگر قصد بلیط هواپیما دارید حتما مطلب بالا را کامل مطالعه کنید. برای مقایسه و بررسی بهتر به سایت علی بابا رفته و قیمت‌های به‌روز را برای هر‌کدام از بلیط‌ها ببینید.

حتما برای سفر خود برنامه داشته باشید و این‌برنامه‌ریزی را از خرید بلیط یا رزرو هتل آغاز کنید. ما در این‌مقاله همه چیز را درباره بلیط‌های چارتری بیان کردیم. شما چه نکات مهم دیگری را درباره بلیط‌های چارتری می‌دانید که بهتر است مسافران قبل از خرید بلیط به آن توجه کنند؟



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها