کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مکان های تاریخی کیش


کد خبر : ۷۷۲۰۳یکشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴:۳۵۱۲۶۱ بازدید

کیش هم از نظر تاریخی و هم از نظر تفریحی مکان توریستی مهمی به‌خصوص میان ایرانیان محسوب می‌شود. اگر با تور کیش به این جزیره ...

کیش هم از نظر تاریخی و هم از نظر تفریحی مکان توریستی مهمی به‌خصوص میان ایرانیان محسوب می‌شود. اگر با تور کیش به این جزیره سفر می‌کنید، قیمت تور کیش برای شما بسیار به‌صرفه خواهد بود؛ اما اگر بار چندم است که به جزیره کیش سفر می‌کنید، مشکلی برای سفر با ماشین شخصی ندارید. با ما همراه باشید تا بهترین دیدنی‌های کیش را به شما معرفی کرده تا برای سفر بدون دغدغه آماده باشید.

کشتی یونانی

کشتی عظیم‌الجثه یونانی در غرب جزیره قرار داشته و تاریخچه آن به شرح زیر است. در تابستان سال 1345 بومیان جزیره این کشتی را نزدیکی روستای باغو می‌بینند. هنوز هم پس از سال‌ها دلیل به‌گل نشستن این کشتی مشخص نیست؛ اما مه‌آلودبودن هوا و نبود فانوس دریایی در ساحل جزیره کیش دلیلی است که دهان‌به‌دهان می‌گردد. قصه‌های دیگری همچون هوشیاری ناخدا، عشق ناخدا به دختری در رستوران باغو و گرفتن حق بیمه هم شنیده می‌شود؛ اما قطعیت هیچکدام مشخص نیست. کشتی یونانی سال 1322 و توسط شرکت ویلیام هامیلتون و در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته شد. حتی به مدت 80 روز اورینوکو، یدک‌کش هلندی، تلاش کرد تا این کشتی را بیرون بکشد، اما در این امر موفق نشد. یکی دیگر از دلایل دست از تلاش کشیدن برای بیرون‌آوردن کشتی از گل تقبل هزینه‌های بیرون آوردنش بود. 

با اینکه کشتی قدمت و اهمیت خاصی دارد و حال فرسوده شده؛ اما باز هم به‌عنوان یکی از دیدنی‌های کیش محسوب می‌شود. یکی از طرفداران این جاذبه‌ دیدنی عکاس‌ها هستند. خورشیدی که پشت این کشتی قرار گرفته و رنگ غروب آن فراموش‌نشدنی است، قاب زیبایی می‌سازد. به‌دلیل وجود آهن در بدنه کشتی رنگ ماسه‌های اطراف کشتی به رنگ قرمز درآمده و زیبایی خاصی را آن‌جا ثبت کرده است. همان حوالی می‌توانید شترسواری هم داشته باشید. پیاده‌روی روی ماسه‌های خوش‌رنگ ساحل و گوش‌دادن به صدای مرغ‌های دریایی برای آرامش شما گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند. هنگام رزرو تور کیش از تهران حتما امکانات تور خود را چک کنید تا شاید کیش‌گردی هم داشته باشد و برای بازدید از جاذبه‌ها راحت باشید. قیمت تور کیش را با گشت‌زدن در سایت‌های معتبر مانند علی بابا با هم مقایسه کنید تا انتخابی منطقی داشته باشید.

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز کیش در عمق 16 متری زمین با قدمتی بیشتر از 2500 سال قرار دارد. احیای این مجموعه تاریخی در شهریور ماه سال 1378 انجام شد و مرمت آن را فردی به‌نام مهندس حاجی حسینی انجام داد که یک ایرانی مقیم آلمان بود. شهر زیرزمینی کاریز شهرتی جهانی دارد و تلفیقی از هنر ایرانی و طبیعت زیبای جزیره است. مرجانی بودن، جریان آب شیرین، هوای خنک، سقف پوشیده از صدف و مرجان‌های دریایی و فسیل‌های با قدمت بالا از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ساختار زیرزمینی محسوب می‌شود. سقف مرجانی این شهر زیرزمینی زمانی بستر آب دریا بود و قطر آن به هفت متر می‌رسد. فسیل‌های موجود در کاریز حدودا 270 تا 570 میلیون سال قدمت دارند و بیانگر عمر بالای این سقف هستند. 

تک‌تک این صدف و مرجان‌ها شناسایی شده و شناسنامه ویژه خود را دارند. با حضور در شهر زیرزمینی کاریز شما می‌توانید از لاک‌پشتی با قدمت صدها میلیون سال، تصفیه‌خانه آب طبیعی، موزه خلیج‌فارس، پایاب کهن کاریز، لایه‌های مختلف زمین و چاه‌های کاریز دیدن کنید و لذت ببرید. اگر با شیوه گل‌درمانی آشنایی دارید، باید بدانید که خاک‌های خارج‌شده از کاریز خواص درمانی دارند. بعد از بازدید از شهر زیرزمینی کاریز می‌توانید به رستوران سنتی یا چایخانه بروید و با نوشیدن یک لیوان چای یا صرف یک وعده غذا خستگی را از خود دور کنید. مهم‌ترین بخش این مجموعه تونل شاهنامه محسوب می‌شود که می‌توانید سوار بر قایق شده و از بین آن عبور کنید. با رزرو تور کیش از تهران یا تور کیش از هر شهر دیگری به این جزیره سفر کرده و خاطره‌انگیزترین خاطرات را برای خود رقم بزنید.

بیشتر بخوانید : معرفی هتل پارمیس کیش

شهر باستانی حریره

شهر حریره با قدمت 800 سال و 120 هکتار وسعت زمانی شهری بزرگ و آباد بود. بقایای شهر حریره در مرکز ساحل شمالی جزیره قرار دارد و قدمت آن به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی برمی‌گردد. دوران طلایی شهر حریره سال 367 تا 912 به‌شمار می‌رود که زمانی مجموعه ساحلی، خانه اعیانی، حمام، مسجد و قنات محسوب می‌شد. این شهر بعد از ویران‌شدن بندر سیراف توسط بازرگانان آن بنا شده بود. بندر سیرف در سال 356 و توسط یک زمین‌لرزه سهمگین ویران شد و چیزی از آن باقی نماند؛ تجار بلافاصله دنبال جایی برای اقامت بودند و جزیره کیش و حریره را انتخاب کردند. اکثر بناها سقف ندارند و فقط دیوارهای آن به‌جا مانده است. اگر کمی دقت به وسعت بناهای به‌جامانده و کاشی‌های به‌کاررفته در آن‌ها بکنید؛ حتی می‌توانید سطح طبقاتی ساکنان آن را هم حدس بزنید. 

با رزرو تور کیش از تهران به این جزیره سفر کرده و اوقاتی خوش را تجربه کنید. کنار ساحل مجموعه‌ای از اتاق‌ها وجود دارد که با شیبی ملایم و حوضچه‌ای کوچک از شمال به جنوب قرار گرفتند. دو نظریه درباره کارکرد این اتاق‌ها وجود دارد. فرضیه اول می‌گوید این حوضچه‌ها برای صید مروارید از دل صدف ساخته شده و فرضیه دوم این چنین است که اتاق‌ها و شیارهای بینشان برای استخراج شیره خرما بودند. خرماها را روی هم انبار کرده و شیره به‌دست‌آمده را از این شیارها به‌سمت محل اصلی خمره‌ها می‌ریختند. با توجه به شیب ملایم اتاق‌ها نظریه دوم منطقی‌تر به‌نظر می‌آید؛ اما باز هم با قطعیت نمی‌توان مهر تاییدی به این فرضیه زد. با رزرو تور کیش به‌صورت اینترنتی در وقت و قیمت تور کیش خود صرفه‌جویی کنید.

 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها