کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت میلگرد در کانال 15 هزار تومان


کد خبر : ۹۸۳۰۷دوشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹:۳۰۲۰۳۸۳ بازدید

قیمت آهن آلات روز گذشته نیز کاهشی بود به طوری که اغلب محصولات فولادی همچنان ریزش چشمگیری را تجربه کردند و تنها چند محصول ...
قیمت میلگرد در کانال 15 هزار تومانقیمت میلگرد در کانال 15 هزار تومان

آهن پرایس: قیمت آهن آلات روز گذشته نیز کاهشی بود به طوری که اغلب محصولات فولادی همچنان ریزش چشمگیری را تجربه کردند و تنها چند محصول با ثبات قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

بازار ارز هم تقریبا بدون نوسان و ثابت بود به طوری که قیمت دلار در کانال ۳۲ هزار تومانی تثبیت شده بود و پایان روز گذشته در بازار آزاد به قیمت ۳۲ هزار تومان مبادله شد.
 

تحلیل روزانه بازار آهن

روز گذشته نیز شاهد ریزش نرخ مقاطع فولادی در اغلب مبادی فروش بودیم به طوری که کف قیمت میلگرد وارد کانال ۱۵ هزار تومانی شد. قیمت میلگرد آجدار حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان ریزش داشت و تعدادی از شرکت‌ها هم در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کردند. قیمت روز نبشی و ناودانی ایرانی نیز مانند اغلب محصولات با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی توأم بود.

نرخ روز پروفیل و انواع لوله‌های داربستی، مانیسمان، گازی و ... در اکثریت کبادی فروش ثابت اعلام شد اما کاهش نسبی هم در برخی شرکت‌ها مشهود بود. قیمت پروفیل ضخامت ۲ روز گذشته حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ الی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید، همچنین قیمت ورق گالوانیزه، روغنی و رنگی نیز تقریبا تغییر قیمت نداشتند اما نرخ روز ورق سیاه حدود ۲۰۰ الی ۴۰۰ تومان ریزش داشت.

قیمت روز تیرآهن کیلویی در برخی شرکت‌ها تغییری نداشت و برخی شرکت‌ها کاهش ۵۰۰ تومانی داشتند، تیراهن شاخه‌ای نیز علاوه‌بر کاهش حدودی ۱۰ الی ۲۰ هزار تومانی در اکثر کارخانه‌ها، ثبات قیمتی را هم تجربه کرد.

براساس آمار موجود از بازار آهن و فولاد نوسانات کاهشی کاماکان تداوم دارد و ریزش قیمت برخی محصولات بسیار چشمگیر و قابل ملاحظه گزارش شد.

نکته قابل توجهی که این روزها در بازار مشاهده می‌شود تخلیه حباب نرخ ورق است به دلیل برخی بازارسازی‌ها نرخ آن بالاتر از نرخ واقعی اعلام می‌شد و نکته دیگر هم نزدیک شدن نرخ ورق ضخامت ۲ مبارکه به قیمت ورق ضخامت ۲ گیلان است.

با نیم نگاهی به نرخ محصولات صادراتی متوجه می‌شویم که نرخ ورق کلاف گرم این روزها هم‌پایه نرخ میلگرد و حتی کمتر از آن اعلام می‌شود، به طوری که نرخ ورق کلاف گرم روسیه که حدود ۵۷۸ دلار است، از میلگرد ترکیه که حدود ۶۷۵ دلار است، در هرتن ۱۰۰ دلار پایین‌تر است.

گزارش‌ها از بورس کالا نیز حاکی از آن است که قیمت شمش در عرضه روز شنبه روی کانال ۱۳ هزار و ۹۴۸ تومان معامله شد و در عرضه امروز حدود هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته و نرخ پایه آن ۱۲ هزار و ۱۲۹ تومان در نظر گرفته شده که معادل کاهش ۱۳ درصدی نرخ شمش است.

گفتنی است امروز حدود ۶۳ هزار و ۴۰۰ تن شمش بلوم و ۲۰۰ هزار تن سنگ آهن در بورس کالا عرضه می‌شود. بنابر آنچه گفته شد احتمال دارد هفته آینده بازار قیمت‌های کف سه ماه گذشته را لمس کند، اگرچه براساس گزارش‌ها روز گذشته قیمت میلگرد بورسی به کانال ۱۵ هزار تومانی رسید و امید است روزهای آتی نیز در همین کانال تثبیت شود.
 

کاهش جهانی تولید فولاد

آمار منتشر شده از میزان تولید فولاد در نیمه اول سال ۲۰۲۲ بیانگر کاهش چشمگیر نرخ تولید نسبت به ایام مشابه در سال گذشته است. از مهمترین علل این امر به شیوع کرونا و جنگ نظامی روس و اوکراین، فضای مبهم اقتصاد جهانی و ... می‌توان اشاره کرد. از بین ده کشور بزرگ تولید فولاد که شامل کشورهای چین، ایران، برزیل، امریکا، روسیه، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، هند و آلمان است، تنها فولاد هند با رشد ۸/۸ درصدی داشته است.

طبق گزارش‌ها تولید فولاد در نیم سال اول حدود ۱۵۸ میلیون برآورد شده که بیانگر کاهش ۵/۵ درصدی میزان تولید در این ایام است. از میان کشورهای ذکر شده بیشترین میزان کاهش تولید که رقمی معادل ۱۸ درصد برآورد شده، به کشور روسیه و اوکراین تعلق دارد. تولید فولاد در ایران هم رقمی حدود ۱۳/۶ میلیون تن ثبت شده که بیانگر کاهش ۱۰ درصد تولید در کشور است، در حالی که سال گذشته در ایام مشابه بیش از ۱۵ میلیون تن فولاد تولید شده بود.

کاهش مصرف صنایع وابسته به فولاد از جمله صنعت خودروسازی، کاهش ساخت‌وسازها تأثیر بسزایی در ضعف تقاضا و کاهش تولید داشته است، گفتنی است چین با تولید ۵۲۶ میلیون تن فولاد، بزرگترین تولیدکننده جهان به شمار می‌رود، اما طبق آمار میزان تولید این کشور هم حدود ۶/۵ درصد کاهش داشته است. گفتنی است کشور چین ماهانه حدود ۹۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کند که نشان از کاهش ۳/۳ درصدی آن است ولی در کل سیر تولید فولاد در این کشور نزولی بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها