کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روند کاهشی قیمت آهن‌آلات در بازار


کد خبر : ۸۷۹۸۹یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹:۵۷۳۸۸۸ بازدید

در جریان نوسانات دائمی در بازار ارز، خبرها حاکی از کاهش نرخ دلار بود. روز گذشته قیمت دلار با بازگشت به کانال 27 هزار تومان در این ....
روند کاهشی قیمت آهن‌آلات در بازارروند کاهشی قیمت آهن‌آلات در بازار

آهن پرایس: در جریان نوسانات دائمی در بازار ارز، خبرها حاکی از کاهش نرخ دلار بود. روز گذشته قیمت دلار با بازگشت به کانال 27 هزار تومان در این کانال تثبیت شده و با قیمت 27.600 تومان معامله شد. از این رو به تأثیر از عقب‌نشینی نرخ دلار، قیمت روز آهن نیز کاهشی شده است. از دلایل اساسی کاهش نرخ دلار می‌توان به تصمیمات سیاسی جاری اشاره کرد که از جمله آنها پیشروی مثبت تمهیدات مذاکرات برجامی است. همچنین بهبود بازار سنگ آهن و محصولات CIS نیز از دلایل دیگر عقب‌نشینی نرخ دلار است.

اگرچه به‌دلیل در پیش بودن فصل سرما احتمال کاهش تولید گندله و کمبود گاز وجود دارد اما دولت سعی دارد از نوسانات و تغییر قیمت‌ها جلوگیری کند به همین دلیل احتمال می‌رود قیمت‌ محصولات فولادی در بازار آهن کاهشی و تا حدودی ثابت بماند. زیرا آمار و بررسی‌های اخیر قیمت‌ها در بازار آهن نیز بیانگر کاهش قیمت‌ها و ثبات نسبی در برخی مبادی فروش بود.

براساس اخبار موجود از بازار آهن قیمت میلگرد در بخشی از بازار با ثبات همراه بود و در برخی از شرکت‌ها کاهش قیمت داشت. به عنوان نمونه قیمت میلگرد آجدار ۱۴ کارخانه نیشابور به قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش ‌رسید که کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت ناودانی و نبشی نیز در اغلب مبادی فروش ثابت بود و تنها یک شرکت افزایش قیمت داشت. همچنین قیمت تیرآهن در بخش کیلویی تقریبا ثابت بود و در بخشی از بازار کاهش ۱۰۰ تومانی نیز مشاهده می‌شد، در قسمت شاخه‌‌فروشی نیز ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان با کاهش اعلام قیمت شد. قیمت پروفیل‌ها نیز مانند سایر محصولات فولادی حدود ۶۰۰ تومان کاهش داشت. به طور مثال پرووفیل با ضخامت ۲ کارخانه پایا اصفهان با قیمت ۲۷ هزار تومان معامله ‌شد که بیانگر کاهش ۵۰۰ تومانی این محصول بود.

اخبار موجود از بورس کالا هم بیانگر وجود برخی موانع در اجرای درست عرضه محصولات فولادی در بورس است. خسرو حجتی مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد در این زمینه اظهار کرد: بورس کالا محل امنی برای عرضه همه محصولات فولادی است، این طرح به دلیل نبود ظرفیت در بازار در دولت قبلی اجرایی نشد، اما همچنان با برخی موانع و مشکلاتی در اجرای این تصمیم مواجه هستیم. وی گفت: با افزایش سرعت چرخه خرید در بورس کالا، امید می‌رود محصولات میانی مانند شمش و محصولات نهایی همچون میلگرد و ... در بورس کالا عرضه شود و خرید از این طریق نیز رواج یابد. ازجمله دلایل رونق نیافتن خرید از بورس این است که خریدار به اشتباه فکر می‌کند با خرید از بورس کالا باید مالیات بیشتری بپردازد درحالی که با خرید از هر طریقی همین مقدار مالیات در قبال آن باید پرداخت شود.

در این بین کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر ارشد بین‌المللی سنگ آهن و فولاد درباره بازاریابی محصولات فولادی و تضادی که بین معدن، فولاد و نورد وجود دارد، گفت: این بخش‌ها از پایه هیچ مشکلی با هم ندارند بلکه تضاد در بین فعالان این بخش‌ها حاکم است و به‌طور کلی منافع این بخش‌ها با هم در تضاد نیستند.
صدور محصولات فولادی هیچ اشکالی ندارد و برای رقابت بهتر در بازارهای جهانی باید هر نوع محصولی که امکان صادرات دارد را صادر کرد، حالا فرقی نمی‌کند این محصولات معدنی، میانی و یا نیمه نهایی باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها