کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار آهن آلات در سراشیبی قیمت


کد خبر : ۸۷۲۷۰پنجشنبه، ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱:۲۹۷۴۸۵ بازدید

روز گذشته نرخ دلار نوسان کمی داشت و با کاهش اندکی در محدوده 27.400 تومان به فروش رسید و بازار آهن نیز دستخوش نوساناتی ...
بازار آهن آلات در سراشیبی قیمتبازار آهن آلات در سراشیبی قیمت

آهن پرایس: روز گذشته نرخ دلار نوسان کمی داشت و با کاهش اندکی در محدوده 27.400 تومان به فروش رسید و بازار آهن نیز دستخوش نوساناتی در مسیر کاهشی بود.

در پی کاهش تب توافق با گروسی و آژانس بین المللی گویا قیمت ارز مجددا خود را بلای ۲۷ هزار تومان تثبیت کرده است و شاید بتوان اظهار داشت روزهای اخیر تغییرات و نوسانات نرخ ارز که تا پیش از این یک فاکتور موثر در روند قیمت گذاری در بازار آهن بود هم اکنون اثر گذاری چندانی بر بازار آهن نمی تواند داشته باشد.

از طرف دیگر شایعاتی مبنی بر کاهش قیمت میلگرد تا محدوده ی ۱۰ هزار تومان نیز بر جو کنونی منطقه افزوده است و بازار را در دامنه پایین قیمت نگه داشته است.البته کارشناسان معتقدند که میزان رشد بیش از حد قیمت آهن آلات را می توان ناشی از خاموشی ها مکرر دانست و در حال حاضر پس از این کاهش هایی که تا کنون اتفاق افتاده است می توان گفت کف قیمتی که الان مشاهده می شود تقریبا با قیمت های قبل از قطعی های برق برابری می کند. حال آنکه در بورس کالا نیز عدم تقاضا در عرضه های شمش و مقاطع آتش کاهش قیمت ها را داغ تر کرده است.

یک احتمال دیگر نیز وجود دارد چنانچه قیمت های جهانی ریزش کند، آنگاه قطعا بازار داخل کشور هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و کاهش قیمت ها را ادامه دارتر خواهد کرد ، البته با بررسی گزارشات متال و تحولات بازار چین حداقل در کوتاه مدت چنین سیگنالی را نمی دهد.

با بررسی روزانه قیمت آهن مشاهده می گردد قیمت میلگرد در روز گذشته کاهشی در حدود ۲۸۰ الی ۵۰۰ تومان داشت و کف قیمتی میلگرد روی ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت و سقف قیمتی آن روی کانال ۱۶ هزار تومان بود. 

بازار نبشی و ناودانی نسبت به کاهش قیمتی مقاومت داشت  و فقط دو  شرکت قیمت نبشی و ناودانی را با کاهش ۴۰۰ و ۵۰۰ تومانی اعمال کردند و مابقی ثابت باقی ماندند.در بازار تیرآهن اکثر محصولات با ثبات قیمتی همراه بودند اما در شاخه های پر فروش دوبی کاهش قیمت تیرآهن در حدود ۸۰ الی۹۰ هزار تومان رویت شد.قیمت پروفیل نیز در تمامی شرکت ها کاهش ۱۰۰ الی ۹۵۰ تومانی داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها