کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سال آبی سختی خواهیم داشت


کد خبر : ۸۶۶۰۲دوشنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷:۱۳۴۳۷۲ بازدید

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تقریبا شرایط در سال آبی آتی به مراتب ...
سال آبی سختی خواهیم داشتسال آبی سختی خواهیم داشت

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تقریبا شرایط در سال آبی آتی به مراتب سخت‌تر از سال آبی جاری خواهد بود، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها با کاهش ۳۱۰ میلیون متر مکعب ذخیره آبی وارد سال جدید می‌شویم که مطمئنا شرایط را برای ما شکننده خواهد کرد.

محمد شهریاری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت ذخیره آب مخازن سدهای تهران اظهار داشت: در حال حاضر میزان ذخایر آبی سدهای پنج‌گانه تهران ۵۸۵ میلیون متر مکعب است که نسبت به روز مشابه سال گذشته که این حجم ۹۳۶ میلیون متر مکعب بوده با کسری ۳۵۱ میلیون متر مکعبی مواجهیم. 

بارندگی پاییز نرمال نخواهد بود

وی با اشاره به اوضاع بارندگی در فصل پاییز و احتمال کمبود ذخایر آبی در تهران افزود: طبق گزارش سازمان هواشناسی متاسفانه شرایط بارندگی حوضه آبریز سدهای تهران در ماه‌های مهر و آبان زیر نرمال و در آذرماه نرمال پیش‌بینی می‌شود.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: شرایط تامین آب شرب تقریبا نرمال و پایدارِ اکنون که تا انتهای شهریور هم ادامه خواهد داشت، به این دلیل است که از شهریور 99 با ذخیره آبی مناسبی وارد سال آبی 1400-1399 شدیم و همین ذخیره آبی باعث شد تاکنون شرایط نرمال و پایداری جهت تامین آب شرب شهر و استان تهران داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به همراهی شهروندان امسال هم با وجود اینکه شرایط کرونایی بیش از پیش بحرانی بود توانستیم تامین آب پایداری داشته باشیم. 

سال آبی سختی خواهیم داشت

شهریاری با بیان اینکه تقریبا شرایط در سال آبی آتی به مراتب سخت‌تر از سال آبی جاری خواهد بود، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها با کاهش ۳۱۰ میلیون متر مکعب ذخیره آبی وارد سال جدید می‌شویم که مطمئنا شرایط را برای ما شکننده خواهد کرد. 

مردم کمک کنند چالش نداشته باشیم

وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی شهروندان، مدیریت مصرف و صرفه‌جویی بتوانیم با همین منابع آبیِ محدود با کمترین چالش تامین آب پایداری را در سطح استان داشته باشیم.

بارندگی 34 درصد کاهش یافت

این مقام مسئول در شرکت آب منطقه‌ای استان تهران با بیان اینکه میزان بارندگی نسبت به سال آبی گذشته با کاهش 34 درصدی مواجه است، خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در سال آبی جاری تاکنون 304 میلی‌متر بوده و این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 460 میلی‌متر بود که کاهش 34 درصدی نزولات جوی اثر منفی بر روی منابع آب داشته و همچنان شاهد اثرات کاهشی آن هستیم. 

روند کاهشی تصاعدی ورودی آب سدها

وی همچنین با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر ورودی‌ آب به سدها با روند کاهشی تصاعدی مواجه بوده، بیان داشت: از ابتدای سال آبی تاکنون  یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون متر مکعب ورودی آب به دریاچه سدهای پنجگانه تهران بوده در حالی که در مدت مشابه سال آبی گذشته این میزان دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون متر مکعب بوده است به عبارتی ورودی‌ آب به مخازن سدهای تامین‌کننده آب شرب شهرهای تهران و کرج 40 درصد کاهش یافته است.

شهریاری میزان کاهش ورودی آب به سدها در مرداد ماه سال جاری را نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد عنوان کرد.

تامین آب پایدار خط قرمز ما است

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: تمام برنامه‌ریزی‌های ما و سیاست و خط قرمز وزارت نیرو این است که با همین منابع آب محدود تامین آب مطمئن، پایدار و با کیفیت را برای شهروندان داشته باشیم که در این میان همراهی و همکاری بیش از پیش مردم ما را در نیل به هدف یاد شده کمک خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها