کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نجات 22 مسافر از داخل تونل هراز


کد خبر : ۸۵۶۵۰دوشنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶:۵۸۱۰۷۶ بازدید

22 مسافر که بر اثر ریزش کوه و مسدود شدن دهانه‌های تونل در جاده هراز داخل تونل مانده بودند با کمک امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

22 مسافر که بر اثر ریزش کوه و مسدود شدن دهانه‌های تونل در جاده هراز داخل تونل مانده بودند با کمک امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

 محمود قاسمی، معاون امداد و نجات هلال احمر مازندران در تشریح این خبر گفت: در ساعت ۲۳:۴۰ شنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۰، گزارشی مبنی بر ریزش کوه در ۴۰ کیلومتری آمل نزدیک تونل شماره ۲ اعلام شد و بلافاصله تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کهرود اعزام و پس از ارزیابی اولیه مشخص شد حدود 8 خودرو با ۲۲ سرنشین در داخل تونل محبوس شده اند.
معاون امداد و نجات هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: تیم عملیاتی پشتیبان  به محل حادثه اعزام و به خودروهای گرفتار مواد غذایی اولیه رساندند.
قاسمی تصریح کرد: با همکاری راهداری، پلیس راه، نیروی انتظامی و مدیریت بحران ساعت ۸:۴۵ صبح یکشنبه مسیر باز شد و افراد محبوس نجات پیدا کردند.
سرهنگ منتظری رئیس پلیس راه آمل گفت: شنبه شب به‌علت بارش شدید باران و ریزش کوه حوالی شاه زید در جاده هراز محدوده تونل اول و دوم لهاش موجب انسداد جاده و گیرافتادن ۲۲ مسافر و هشت دستگاه خودرو در داخل تونل دوم شده است.
اسفندیار گلپور رئیس اداره راه آمل در گفت‌و‌گو با با شگاه خبرنگاران جوان، گفت: حدود۳۵۰۰متر مکعب مصالح وسنگ وگل ولای به‌دلیل ریزش کوه وارد جاده شد.
عیسی کریمی مسئول راهداری محور هراز اعلام کرد: ریزش حجم زیادی از سنگ‌ریزه‌ها سبب طولانی شدن عملیات پاکسازی شده است، اما پس از ۹ ساعت عملیات پاکسازی شاهد بازگشایی این محور هستیم.
وی در خصوص علت بروز این حادثه اظهار داشت : نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابه‌جایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه شده که خوشبختانه آسیب به کاربران جاده‌ای وارد نکرده است.
کریمی گفت: اگرچه در دو طرف تونل شاهد محبوس شدن ۸ خودرو با ۲۲ سرنشین بوده‌ایم اما با تلاش راهداران و ایجاد راه موقت تردد برای آنها ایجاد شد.
مسافران برای ایمنی به تونل هدایت شده بودند
سرهنگ عبادی سرپرست پلیس راه مازندران با تکذیب خبر محبوس شدن ۸ دستگاه خودرو سواری با ۲۲ مسافر در داخل تونل، گفت: با توجه به وقوع سیلاب برای حفظ سلامتی مسافران این تعداد خودرو به داخل تونل هدایت و پس از فروکش کردن سیلاب از تونل خارج شدند.

 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها