نجات 22 مسافر از داخل تونل هراز

دوشنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶:۵۸
کدخبر:۸۵۶۵۰

22 مسافر که بر اثر ریزش کوه و مسدود شدن دهانه‌های تونل در جاده هراز داخل تونل مانده بودند با کمک امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

 محمود قاسمی، معاون امداد و نجات هلال احمر مازندران در تشریح این خبر گفت: در ساعت ۲۳:۴۰ شنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۰، گزارشی مبنی بر ریزش کوه در ۴۰ کیلومتری آمل نزدیک تونل شماره ۲ اعلام شد و بلافاصله تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کهرود اعزام و پس از ارزیابی اولیه مشخص شد حدود 8 خودرو با ۲۲ سرنشین در داخل تونل محبوس شده اند.
معاون امداد و نجات هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: تیم عملیاتی پشتیبان  به محل حادثه اعزام و به خودروهای گرفتار مواد غذایی اولیه رساندند.
قاسمی تصریح کرد: با همکاری راهداری، پلیس راه، نیروی انتظامی و مدیریت بحران ساعت ۸:۴۵ صبح یکشنبه مسیر باز شد و افراد محبوس نجات پیدا کردند.
سرهنگ منتظری رئیس پلیس راه آمل گفت: شنبه شب به‌علت بارش شدید باران و ریزش کوه حوالی شاه زید در جاده هراز محدوده تونل اول و دوم لهاش موجب انسداد جاده و گیرافتادن ۲۲ مسافر و هشت دستگاه خودرو در داخل تونل دوم شده است.
اسفندیار گلپور رئیس اداره راه آمل در گفت‌و‌گو با با شگاه خبرنگاران جوان، گفت: حدود۳۵۰۰متر مکعب مصالح وسنگ وگل ولای به‌دلیل ریزش کوه وارد جاده شد.
عیسی کریمی مسئول راهداری محور هراز اعلام کرد: ریزش حجم زیادی از سنگ‌ریزه‌ها سبب طولانی شدن عملیات پاکسازی شده است، اما پس از ۹ ساعت عملیات پاکسازی شاهد بازگشایی این محور هستیم.
وی در خصوص علت بروز این حادثه اظهار داشت : نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابه‌جایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه شده که خوشبختانه آسیب به کاربران جاده‌ای وارد نکرده است.
کریمی گفت: اگرچه در دو طرف تونل شاهد محبوس شدن ۸ خودرو با ۲۲ سرنشین بوده‌ایم اما با تلاش راهداران و ایجاد راه موقت تردد برای آنها ایجاد شد.
مسافران برای ایمنی به تونل هدایت شده بودند
سرهنگ عبادی سرپرست پلیس راه مازندران با تکذیب خبر محبوس شدن ۸ دستگاه خودرو سواری با ۲۲ مسافر در داخل تونل، گفت: با توجه به وقوع سیلاب برای حفظ سلامتی مسافران این تعداد خودرو به داخل تونل هدایت و پس از فروکش کردن سیلاب از تونل خارج شدند.