کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش بینی قیمت آهن‌الات طی هفته های آینده


کد خبر : ۷۹۱۶۹پنجشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱:۱۳۹۱۸۶ بازدید

بازار آهن الات در چند ماه اخیر شرایط مناسبی را تجربه نکرده و درگیر نوسانات بسیار زیادی بوده است. دلایل بسیار زیادی بر این شرایط تاثیرگذار ...
پیش بینی قیمت آهن‌الات طی هفته های آیندهپیش بینی قیمت آهن‌الات طی هفته های آینده

آهن پرایس: بازار آهن الات در چند ماه اخیر شرایط مناسبی را تجربه نکرده و درگیر نوسانات بسیار زیادی بوده است. دلایل بسیار زیادی بر این شرایط تاثیرگذار بوده‌اند. عوامل داخلی از جمله تقاضا و مهمتر از آن سیاست‌های مدیریتی در سطح کلان و خرد و عوامل خارجی که در صدر آنها تحریم‌ها و به طبع آن نوسانات قیمت ارز قرار دارند، همه و همه دست به دست یکدیگر داده‌اند تا شرایط این محصولات فولادی مهم و تاثیرگذار بر شرایط اقتصادی و صنعتی جامعه را دستخوش بحران کنند.

و همچنین براساس نرخ‌های اعلام‌ شده روز گذشته از سوی نوردکاران فولادی، شاهد رشد ۵۰ تا ۴۰۰ تومانی و بعضا تا ۶۰۰ تومانی بیشتر نرخ انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد هستیم و لازم به ذکر است که افزایش قیمت‌های شدید بیشتر مربوط به تولیدکنندگانی است که در روزهای گذشته از اعلام قیمت روزانه خودداری کرده بودند، البته در روز گذشته بعضا کاهش ۱۰۰ تا ۲۵۰ تومانی و ثبات نسبی هم در قیمت انواع میلگرد آجدار مشاهده می‌شود. 

در روز گذشته همچنین بیشتر تولیدکنندگان محصولات حوزه نبشی و ناودانی نرخ محصولاتشان را ثابت اعلام کرده‌اند و بعضا شاهد رشد ۵۰ تا ۲۰۰ تومانی در نرخ اجناس این حوزه هستیم و همچنین بیشتر تولیدکنندگان تیرآهن هم نرخ هر کیلو از اجناس خود را بین ۵۰ تا ۳۰۰ تومان بالاتر برده‌اند و بعضا ثبات نسبی هم در نرخ محصولات این حوزه مشاهده می‌شود. قیمت سایزهای پرفروش تیرآهن ذوبی در بنگاه‌های تهران هم بنا به شنیده‌های ما بین ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان افزایش یافته است. 

برخی تولیدکنندگان محصولات حوزه لوله و پروفیل نیز در روز گذشته قیمت محصولاتشان را بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش داده‌اند و البته بعضا ثبات نسبی و کاهش ۵۰ تا ۵۰۰ تومانی هم در نرخ اجناس برخی دیگر از تولیدکنندگان این حوزه مشاهده می‌شود که محدوده قیمتی پروفیل با ضخامت ۲ بسته به تولیدکنندگان آن در کانال ۲۲ هزار و ۵۰۰ تا حوالی ۲۴ هزار تومان قرار گرفته است.

پیش‌بینی ما برای قیمت‌های پایه هفته آینده محصولات فولادی در بورس کالا نیز براساس نرخ دلار نیمایی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، میلگرد صادراتی ۶۴۰ دلاری منطقه CIS، ورق گرم صادراتی ۷۲۸ دلاری صادراتی منطقه CIS و بیلت صادراتی ۵۸۰ دلاری صادراتی منطقه CIS، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به ترتیب ۱۴ هزار و ۲۳۰ تومان برای سبد مخلوط میلگرد، ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برای شمش بلوم و ۱۶ هزار و ۱۹۰ تومان برای ورق گرم است و اگر هم فاصله بین نرخ میلگرد در بورس کالا و بازار آزاد را فقط ۳ درصد در نظر بگیریم، بعید نیست فاجعه میلگرد بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومانی هم در بازار آزاد به وقوع بپیوندد؛ گرچه از شمال و غرب کشور خبر رسیده که شاید میلگرد ۱۵ هزار تومان هم بشود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها