کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت میلگرد رکورد زد


کد خبر : ۷۳۵۴۴پنجشنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴:۰۰۴۰۶۹۴ بازدید

کم‌کاری مدیران و مسئولان، بار دیگر بازار آهن را به آتش کشید؛ آتشی که با همراهی نرخ دلار در بازار آزاد با ثبت رکوردهای جدید که از ...
قیمت میلگرد رکورد زدقیمت میلگرد رکورد زد

آهن‌پرایس: کم‌کاری مدیران و مسئولان بار دیگر بازار آهن را به آتش کشید؛ آتشی که با همراهی نرخ دلار در بازار آزاد با ثبت رکوردهای جدید که از مرز ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی هم گذشت، تقویت می شود. این مساله به همراه داغ شدن رقابت بر سر خرید شمش‌های کوره‌ای در بورس کالا و صعود مجدد قیمت شمش‌های القایی در بازار آزاد باعث شد دوباره طوفانی در بازار آهن به پا شود و آتشی به جان قیمت انواع مقاطع بیافتد. آتشی که البته هنوز سودای داغ‌تر شدن دارد و با نرخ‌های فضایی شمش در بورس کالا خیلی زود باید منتظر وقوع فاجعه میلگرد بالای  ۱۰ هزار تومانی نیز باشیم. 

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام‌شده از سوی نوردکاران فولادی شاهد افزایش صفر تا ۲۰۰ تومانی نرخ انواع میلگرد آجدار، تیرآهن، نبشی و ناودانی و البته نرخ محصولات حوزه قوطی و پروفیل نیز تا ۵۰۰ تومان نسبت به روزهای گذشته و حتی در برخی شرکت‌ها تا بیش از هزار تومان نسبت به دو روز پیش بالا رفته است. البته بسیاری از نوردکاران به‌ویژه تولیدکنندگان قوطی و پروفیل ترجیح داده‌اند فی الحال نظاره‌گر اوضاع بازار باشند و از فروش محصولاتشان دست بکشند. 

 این در حالی است که در روز گذشته همچنین در معاملات بورس کالا نیز شاهد رقابت داغ بر سر خرید شمش‌های عرضه‌شده بودیم و برخی از این نهاده‌های عرضه‌شده از سوی فولادسازان حتی نزدیک ۴۳ درصد بالای قیمت پایه معامله شدند. به نحوی که امروز میانگین قیمت انواع شمش در بورس کالا بدون احتساب مالیات به ۸۱۰۰ تا ۸۲۰۰ تومان رسید و با یک حساب سرانگشتی بعید نیست که هفته آینده نرخ میلگرد آجدار حتی در بورس کالا به ۱۰ هزار تومان هم برسد، چه رسد به بازار آزاد. 

در این شرایط دولتِ همچنان ناتوان از کنترل بازار ارز و سکه، در تعیین نحوه قیمت‌گذاری محصولات زنجیره فولاد و مهمتر از آن نظارت بر افزایش قیمت افسارگسیخته مقاطع فولادی نیز درمانده است و همچنان به عرضه قطره‌چکانی مواد اولیه بخصوص شمش و ورق در میان نوردکاران ادامه می‌دهد. البته امروز هنوز بسیاری از تولیدکنندگان مقاطع فولادی قیمت روز محصولات خود را اعلام نکرده‌اند و معلوم نیست این قیمت‌ها تا کجا سودای افزایش داشته باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها