کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قیمت میلگرد در بازار آهن


کد خبر : ۷۳۱۴۸یکشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹:۰۳۲۳۰۱۱ بازدید

پرسشی که این روزها به شدت در بازار اهن به گوش می رسد این است که چه زمانی بهترین وقت برای خرید میلگرد آجدار به عنوان محصول پر تقاضای ...
کاهش قیمت میلگرد در بازار آهنکاهش قیمت میلگرد در بازار آهن

آهن پرایس: پرسشی که این روزها به شدت در بازار اهن به گوش می رسد این است که چه زمانی بهترین وقت برای خرید میلگرد آجدار به عنوان محصول پر تقاضای بازار می باشد اما واقعیت این است که جواب این سوال بستگی به زمان شما برای انجام ساخت و ساز دارد. میلگرد یکی از مهمترین مقاطع طویل فولادی است.

این محصول که در کنار تیرآهن سهمی مهمی از مصالح فلزی ساختمانی و پروژه های صنعتی را تشکیل می‌دهد، در بازار ایران به صورت گسترده در حال تولید است. در واقع میلگردهای تولید شده در ایران حداقل در ۴۴ کارخانه صورت می‌گیرد و تعداد این کارخانه‌ها نیز در حال افزایش است. علی رغم تولید تنوع بالایی از سایزهای میلگرد در ایران، گاهی ممکن است شاهد کمبود این محصول پر تقاضا از سوی منابع تامین کننده باشیم. 

علت این موضوع می‌تواند عوامل مختلفی از قبیل کمبود موقتی مواد اولیه مثل شمش، صادرات بیش از حد و یا حتی گاهی محدود کردن عرضه با هدف افزایش قیمت باشد. بنابراین در شرایطی که سطح عرضه این محصول در بازار ایران کمتر از سطح تقاضا قرار بگیرد، قیمت میلگرد تمایل به رشد پیدا می‌کند. بنابراین اگر زمان کافی برای صبر کردن ندارید و باید هر چه سریعتر خرید خود را انجام دهید، حداقل یک هفته قبل اخبار بازار آهن و روند نوسانات قیمت آن را از منابع معتبر دنبال کنید.  اما اگر برای خرید پروژه‌های خود زمان کافی را در نظر گرفته اید بهتر است حداقل از ۳ ماه قبل روند بازار را زیر نظر داشته باشید، با این حال در کشور ما که هر روز شاهد اخبار مثبت و منفی پیش بینی نشده و تاثیرگذاری های عجیب هستیم، دقت این نوع بررسی ها در  بازار آهن کمتر شده است. 

در اقدامی ناباورانه قیمت میلگرد (بعنوان مثال قیمت میلگرد ذوب آهن در سایز ۳۲) با رسیدن به مرز ۸۰۰۰ تومانی از خود واکنش نشان داد و دیروز یعنی شنبه ۷ تیرماه ۹۹ قیمت میلگرد که کمی بالاتر از ۸۰۰۰ تومان قرار گرفت با کاهش حدودا ۱۰۰ الی ۱۵۰ تومانی مواجه گشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها