کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برخورد از نوع دوم در ماجرای پارک تهرانپارس


کد خبر : ۶۱۷۸۵پنجشنبه، ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰:۴۰۲۷۸۰ بازدید

از ماجرای برخورد مأمور پلیس با دختری در پارک پلیس تهرانپارس که فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت، 5 روز گذشت اما ...

گروه حوادث: از ماجرای برخورد مأمور پلیس با دختری در پارک پلیس تهرانپارس که فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت، 5 روز گذشت اما هنوز ابعاد مختلف این پرونده با سؤالات بی‌جواب متعددی از سوی جامعه همراه شده است.این ماجرا ظهر یکم تیر سال‌جاری رخ داد و دو روز بعد مرکز اطلاع‌رسانی پلیس توضیحاتی را در واکنش به افکار عمومی منتشر کرد پس از آن روز سه‌شنبه سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه بیست و ششمین طرح رعد عنوان کرد که پلیس با مأمور خشن و معاون کلانتری که در صحنه حاضر بوده برخورد کرده و هر دو عزل شدند.

بلافاصله این خبر در فضای رسانه‌ای منتشر شد و بازتاب پیدا کرد اما چند ساعت بعد و درست زمانی که رسانه‌های مکتوب دیگر امکان تغییر خبرهای مرتبط با این ماجرا را نداشتند مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ موضع دیگری گرفت و عنوان کرد: دستور رئیس پلیس پایتخت در خصوص حادثه پارک پلیس تهرانپارس متوقف شد و در ادامه هم آورده که به‌دنبال بررسی‌های اولیه توسط بازرسی فاتب، سردار حسین رحیمی دستور قبلی خود را متوقف و اجرا یا تعلیق آن را منوط به پایان تحقیقات کرد.

غلامعباس ترکی دادستان نظامی استان تهران نیز از بررسی پرونده در دادسرای نظامی خبر داد و گفت: با انتشار فیلم این حادثه در فضای مجازی بلافاصله دستور بررسی موضوع به یکی از قضات مجرب داده شد تا کم و کیف این واقعه آشکار شود.

وی تأکید کرد: رفتار‌های ناهنجار و خلاف اخلاق اسلامی از هیچ شهروندی پذیرفتنی نیست و مطابق قانون می‌بایست با افراد متخلف و متجاهر و جرایم مشهود برخورد کرد، اما مأموران می‌بایست در چارچوب شرع و مقررات قانونی رفتار نمایند و رفتار‌های شایسته و کریمانه داشته باشند. دادستان نظامی استان تهران تأکید کرد: نتیجه رسیدگی اعلام خواهد شد.

چند نکته

اما در بحث ماجرای دستگیری دختر نوجوان پارک تهرانپارس چند سؤال وجود دارد. نخست اینکه چرا در روزهای اول و دوم بعد از این حادثه پلیس واکنشی به این ماجرا نشان نداد؟
دوم اینکه توضیحات مرکز اطلاع‌رسانی پلیس و تأکید بر مصرف مواد مخدر توهم زا از سوی 5 دختر و پسر بر تنش‌های این ماجرا افزود، در حالی که سرکلانتر شرق تهران عنوان کرد که هنوز جواب آزمایش استفاده از مواد مخدر از سوی دختر نوجوان نیامده و استفاده از مواد مخدر هم هنوز اثبات نشده است.

سوم اینکه اخبار ضد و نقیضی از وضعیت مأموران خاطی به گوش می‌رسد. برخی از دستگیری مأموران خبر می‌دادند و برخی هم از عزل و برکناری آنها و چهارم اینکه چرا دستور پلیس پایتخت در طول یک روز تغییر کرد و عزل، بازداشت و توبیخ مأموران منوط به بررسی بازرسی فاتب شد.در حالی که برخی از نمایندگان مجلس از جمله محمود صادقی، پروانه سلحشوری و طیبه سیاوشی هم از عملکرد مأمور پلیس انتقاد کردند حالا روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت هم نسبت به این ماجرا بی‌تفاوت نبود و عنوان کرد: اساساً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده ولی روش مأموران قانون با این جرم - اگر بر فرض جرمی صورت گرفته - قطعاً قابل قبول نبوده و مطمئن هستیم رئیس شورای امنیت کشور هم در این زمینه تذکر لازم را داده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها