کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فينال رأی اعتماد


کد خبر : ۳۹۸۳۷شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰:۱۵۱۸۴۵ بازدید

مجلس، امروز تا شامگاه صلاحیت وزیران پیشنهادی را بررسی می‌کند ...

جلسه روز پنجشنبه مجلس براي بررسي وزراي پيشنهادي کابينه، حاشيه‌هايي داشت پررنگ‌تر از متن؛ حاشيه‌هايي که به نظر مي‌رسيد نمي‌تواند با اخبار عصر چهارشنبه در مورد مهدي کروبي بي‌ارتباط باشد. جلسه طبق روال آغاز شد و ادامه نطق مخالفان و موافقان وزير پيشنهادي کشاورزي در دستور کار بود. اکثر وزراي پيشنهادي هم به همراه اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهوري در رديف جلو نشسته بودند. اوايل جلسه بود که «محمدرضا عارف» رئيس فراکسيون اميد به سمت صندلي «جهانگيري» رفت و بعد از خوش‌وبش با او و «محمدجواد ظريف»، مشغول صحبت با جهانگيري شد. اين گفت‌وگو که مورد استقبال عکاسان قرار گرفت، حدود نيم‌ساعت طول کشيد. آن‌طور که «ايلنا» نوشته: «در خبرها آمده که محمدرضا عارف شخصا پيام‌هايي براي حجت‌الاسلام روحاني رئيس‌جمهور و آيت‌الله آملي‌لاريجاني رئيس‌ قوه‌ قضائيه فرستاده تا نسبت به رسيدگي به وضعيت حجت‌الاسلام کروبي تدبيري انديشيده شود».

در همين اثنا بود که تعدادي از اعضاي کميته پيگيري رفع حصر فراکسيون اميد، کنار در اصلي ورودي صحن، يعني روبه‌روي هيئت رئيسه تشکيل جلسه داده بودند. «غلامرضا حيدري»، «عبدالکريم حسين‌زاده»، «محمد کاظمي»، «محمدرضا تابش» و «احمد مازني» از جمله نمايندگان فراکسيون اميد بودند که کنار در، روي زمين نشسته بودند و صحبت مي‌کردند. فردي به اين گعده پيوست که اين جلسه براي خبرنگاران جذاب‌تر شد؛ «مجتبي ذوالنور» نماينده اصولگراي قم. دقايقي بعد افراد ديگري هم به اين جمع اضافه شدند؛ «کمال دهقاني‌فيروزآبادي» و «محمد برومندي» دو نايب‌رئيس کميسيون امنيت ملي و «علي نجفي‌خوشرودي» و «ابوالفضل حسن‌بيگي» دو عضو اين کميسيون و همچنين «عبدالرضا هاشم‌زايي» و «قاسم ميرزايي‌نيکو» از نمايندگان فراکسيون اميد. 

هم‌زمان عارف هم مشغول صحبت با جهانگيري بود؛ پس از پايان صحبت با جهانگيري، عارف به سمت صندلي خود رفت ولي لحظاتي پس از آن، رئيس فراکسيون اميد هم به جمع نمايندگاني که کنار در تشکيل جلسه داده بودند، پيوست. دقايقي که گذشت، انگار صحبت‌ها به پايان رسيد؛ تعدادي از آن جمع به سمت صندلي‌هاي خود رفتند و تعدادي هم به سمت هيئت‌رئيسه. «محمود حجتي» وزير پيشنهادي کشاورزي مشغول دفاع از برنامه‌هايش بود. «تابش»، «مازني»، «حيدري»، «حسين‌زاده» و «قاسم ميرزايي‌نيکو» دور «علي لاريجاني» جمع شدند و دقايقي با او صحبت کردند. پس از پايان صحبت نمايندگان با لاريجاني، مازني سراغ جهانگيري رفت؛ تابش به همراه يکي، دو نماينده ديگر به سمت وزير اطلاعات رفتند. اين تکاپوي نمايندگان فراکسيون اميد، براي دقايقي فرو نشست. اما پس از چند دقيقه، باز هم شروع شد و تجمع برخي نمايندگان فراکسيون اميد، به مرکزيت عارف صورت گرفت. شخصي که به اين جمع اضافه شد و به چشم آمد، «علي مطهري» بود.

بي‌مخالف

ديگر بررسي وزير پيشنهادي وزارت کشاورزي به پايان رسيده بود؛ وزارت دادگستري، وزارتخانه بعدي بود که بايد مخالفان و موافقان وزير پيشنهادي‌اش صحبت مي‌کردند؛ اما «سيدعليرضا آوايي» مخالفي نداشت در عين حال موافقان او تصميم به صحبت داشتند. اما پس از صحبت‌کردن يکي از موافقان، «محسن بيگلري» نماينده سقز و بانه در مجلس اعلام کرد که به عنوان مخالف قصد صحبت دارد و از وقت مخالفتش استفاده کرد. پس از موافقان و يک مخالف که البته آن‌چنان هم مخالف نبود، خود وزير پيشنهادي صحبت کرد. پس از آن نوبت به وزير بي‌مخالف رسيد؛ امير «امير حاتمي» وزير پيشنهادي دفاع و پشتيباني. حاتمي همان يک مخالف وزير پيشنهادي دادگستري را هم نداشت اما موافقان از نطق خود براي موافقت نگذشتند. در اين بين برخي نمايندگان در تذکرهايي معتقد بودند وقتي وزيري مخالف ندارد، پس موافقان هم نطق نکنند. اما رئيس جلسه که «مسعود پزشکيان» بود، اين تذکر را وارد ندانست؛ مانند «علي لاريجاني». پس از پايان صحبت موافقان، امير «حاتمي» پشت تريبون رفت و از برنامه‌هايش گفت.

پس از او مجلس وارد بررسي وزير پيشنهادي راه و شهرسازي شد؛ اما فقط دو زمان ١٥‌دقيقه‌اي از مخالفان و موافقان توانستند صحبت کنند و ادامه بررسي به امروز موکول شد. جلسه امروز با ادامه بررسي برنامه‌هاي «عباس آخوندي» وزير پيشنهادي راه و شهرسازي آغاز مي‌شود و در ادامه وزراي پيشنهادي براي وزارتخانه‌هاي «صنعت»، «فرهنگ و ارشاد»، «کشور»، «نفت»، «نيرو» و «ورزش و جوانان» بررسي مي‌شوند.  طبق گفته‌هاي روز چهارشنبه لاريجاني، جلسه امروز تا شب ادامه خواهد داشت تا تلاش شود پرونده بررسي کابينه دوازدهم بسته شود؛ هر چه روز پنجشنبه برخي وزرا مخالف نداشتند، اما گمان مي‌رود امروز مخالفت با برخي از آنها کم نباشد، هرچند لابي‌ها از مسائل ديگري حکايت دارد؛ شايد سرآمد مخالفت با وزيران پيشنهادي در روز شنبه، «عبدالرضا رحماني‌فضلي» وزير پيشنهادي کشور باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها