کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران آخرین روز کاری هفته را چگونه گذراند؟


کد خبر : ۳۶۷۷۴چهارشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۱۹۵۹۳ بازدید

در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته دماسنج بازار سرمایه پس از افت و خیزهای فراوان در نهایت در تراز گذشته ایستاد، همچنین ...

در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته دماسنج بازار سرمایه پس از افت و خیزهای فراوان در نهایت در تراز گذشته ایستاد، همچنین آیفکس پس از ۱.۲ واحد رشد به رقم ۹۱۵.۹ رسید.

امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات روند صعودی را در پیش گرفت و پس از فراز و فرودهایی تا رقم ۸۰ هزار و ۵۶ واحد بالا رفت، اما در ادامه با افت همراه شد و در نهایت نسبت به روز گذشته تنها ۱.۷ واحد تغییر کرد و به رقم ۸۰ هزار و ۵۱۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از ۳۷ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۴۸۶ واحدی رسید.

اما شاخص آزاد شناور با ۱۸ واحد افت مواجه شد و به عدد ۸۷ هزار و ۷۲۴ واحدی رسید. شاخص بازار اول نیز با ۵۲ واحد افت عدد ۵۵ هزار و ۵۵۹ واحدی را تجربه کرد، اما شاخص بازار دوم با ۳۰۶ واحد افزایش به رقم ۱۸۰ هزار و ۲۳۷ واحدی رسید.

نماد آسان‌پرداخت پرشین با ۲۴ واحد تاثیر مثبت شاخص بیشترین نقش را در نوسانات بازار سرمایه داشت، اما در طرف مقابل پتروشیمی خارک با ۲۱ واحد تاثیر منفی روی شاخص سعی کرد نماگر بازار را در سطح پایین‌تری نگه دارد.

امروز نماد آسان‌پرداخت پرشین که بیشترین تاثیر را روی شاخص داشت با صف فروشی به حجم بیش از ۴۹۱ هزار سهم روبرو شد و با حدود ۵ درصد رشد در قیمت پایانی هر سهم آن حدود ۲۳۵ تومان داد و ستد شد. حقیقی‌ها امروز در خرید سهم آپ ۷۱ درصد نقش داشتند همچنین بیش از ۶۵ درصد از عرضه‌ها نیز بر عهده حقیقی‌ها بود.

اما در نماد پتروشیمی خارک که بیشترین تاثیر منفی را روی دماسنج بازار داشت بیش از ۹۶ درصد از خریدها بر عهده افراد حقوقی بود همچنین آنها بیش از ۹۵ درصد از عرضه‌ها را نیز بر عهده داشتند. در گروه محصولات شیمیایی نمادهایی همچون توکا رنگ فولاد سپاهان، صنایع بهداشتی ساینا، لعابیران و پتروشیمی آبادان با بیش از ۴ درصد در قیمت پایانی رشد کردند و در طرف مقابل تعدادی از نمادها با افت اندکی در قیمت پایانی مواجه شدند.

در گروه خودرو امروز نماد پارس خودرو، قطعات اتومبیل ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و بهمن دیزل با رشد بیش از یک درصد مواجه شدند، اما تعداد زیادی از نمادها با روند کاهشی در قیمت پایانی روبرو بودند. در گروه قند چهار نماد روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند و مابقی نمادها به جز یک نماد توانستند حدود ۵ درصد رشد کنند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۵۶ میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومانی رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۷۳ میلیون و ۱۸۹ هزار سهم به اوراق مالی قابل معامله طی ۴۳ هزار و ۷۳۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز نیز ۱.۲ واحد رشد کرد و به رقم ۹۱۵.۹ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۳۸ میلیارد و ۵۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۳۵ میلیون و ۹۰۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۳۰ هزار نوبت داد و ستد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها