کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سایه سیاه دونالد ترامپ بر بورس تهران


کد خبر : ۳۰۰۲۱چهارشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۵۹۳۵۸۸ بازدید

شاخص کل بورس امروز (چهارشنبه) در سایه پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سقوطی کم سابقه را پشت سر گذاشت و با افت ...

xwcueo6f006lrmyqdhcz.jpg

شاخص کل بورس امروز (چهارشنبه) در سایه پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سقوطی کم سابقه را پشت سر گذاشت و با افت 1459 واحدی به جایگاه 78 هزار و 411 واحدی عقب نشینی کرد.

اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای بورس های بین المللی و از جمله بورس تهران، خوشایند نبود به طوری که بیشتر تالارهای بورس در کشورهای مختلف با افت مواجه شدند.

بورس تهران نیز پس از پیروزی ترامپ، با شوکی شدید مواجه شد به طوری که با افت 1459 واحدی (معادل 1.8 درصد) به کانال 78 هزار واحدی بازگشت.

در معاملات امروز، یک میلیارد و 201 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 2 هزار و 911 میلیارد ریال در 85 هزار و 696 نوبت داد و ستد شد.

همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز به دنبال اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کاهش یافتند؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 515 واحد، شاخص کل (هم وزن) 338 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 269 واحد، شاخص آزاد شناور 1811 واحد و شاخص بازار اول 1119 واحد و شاخص بازار دوم 2629 واحد پایین آمدند.
تقریباً همه صنایع بورسی در جریان معاملات امروز، با افت قیمت مواجه شدند، اما در این میان، کاهش قیمت سهام آن دسته از شرکت هایی که با بازارهای جهانی ارتباط بیشتری را دارا هستند، بیشتر بود.

بر این اساس، گروه معدنی، فلزی و پالایشی و خودرو با بیشترین کاهش قیمت، بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته و آن را پایین کشیدند.

نمادهای فولاد مبارکه، نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، چادرملو، صنعتی و معدنی چادرملو، ایران خودرو و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در معاملات امروز، حق تقدم صنایع کاشی و سرامیک سینا، بیمه آسیا، لامیران، فراورده های معدنی ایران و حفاری شمال از بیشترین رشد قیمت مواجه بودند.
حق تقدم لیزینگ رایان سایپا، حق تقدم سیمان کردستان، حق تقدم سیمان شرق، حق تقدم معدنی و صنعتی گل گهر و حق تقدم سرمایه گذاری اعتبار ایران نیز با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

کارشناسان معتقدند پیروزی ترامپ نمی تواند تاثیری منفی بلند مدتی بر بازارهای جهانی داشته باشد و حتی پیامدهای منفی بزرگی بر شرایط اقتصادی ایران بر جا بگذارد، بر این اساس، در روزهای آتی شرایط بازار سرمایه به حالت عادی بازخواهد گشت.

کارشناسان نگرانی ها را بی مورد دانسته و تاکید می کنند فضای منفی بازار کوتاه مدت و گذرا خواهد بود.

توصیه کارشناسان به سهامداران این است که در فضای منفی اقدام به خرید و فروش نکنند تا متصرر نشوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها