کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرایط جدید صدور گواهینامه رانندگی اعلام شد


کد خبر : ۳۲۰۸۵دوشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۴۹۸۰۳۴۱ بازدید

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: براساس دستورالعمل جدید وزارت کشور محدودیت هایی برای دریافت کنندگان گواهی نامه جدید، اعمال می شود.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: براساس دستورالعمل جدید وزارت کشور محدودیت هایی برای دریافت کنندگان گواهی نامه جدید، اعمال می شود.

سردار تقی مهری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این محدودیت ها در دستور العمل و آیین نامه جدید برای کسانی است که گواهی نامه پایه سوم را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: ازماه آینده این دستورالعمل جدید اجرایی می کنیم از جمله اینکه رانندگانی که به تازگی گواهی نامه گرفته اند تا سه ماه حق رانندگی به تنهایی ندارند و باید یک نفر که دارای گواهی نامه پایه دوم یا سوم است در کنار آنان بنشیند و یا باید بیش از یک سال از پایان گواهی نامه او گذشته باشد.

به گفته وی این افراد از ساعت 12 شب تا پنج صبح حق رانندگی ندارند ؛ ضمن اینکه تا یک سال هم حق رانندگی در خارج از شهر ندارند مگر اینکه مسافت طی شده تا 25 کیلومتر دربزرگراهای شهرها باشد.

وی ادامه داد: باید علامت اخطاری راننده مبتدی در سمت راست جلوی خودرو و در سمت چپ شیشه عقب خودرو نصب شود.

مهری ادامه داد: اگر راننده مبتدی دچار تصادف رانندگی حادثه ساز شود یا در تصادفات مقصر شناخته شود گواهی نامه اش، ضبط و به محل سکونت راننده یاد شده ظرف یک هفته ارسال می شود. راننده نیز موظف است تا یک ماه به محل ارسال گواهی نامه مراجعه و توسط پلیس به آموزشگاه های رانندگی معرفی شود.

وی اضافه کرد: این افراد باید 40 ساعت یعنی 24 ساعت عملی و 16 ساعت تئوری را طی و گواهی را دریافت کنند تا گواهی نامه به آنان تحویل شود.

این مقام انتظامی تمام این اقدامات را برای جلوگیری از تصادفات فوتی و جرحی بیان کرد.

رئیس پلیس راهور در مورد کسانی که موتورسیکلت جدید دریافت می کنند هم اظهارکرد: این افراد حق ندارند ازموتور بیش از125 سی سی استفاده کنند و از 10 شب تا پنج صبح هم حق رانندگی ندارند ؛ ضمن اینکه تنها می توانند در درون شهر رفت و آمد یا حداکثر تا 25 کیلومتر از خارج از شهر مجاز هستند که رانندگی کنند.

وی اضافه کرد: این طرح به مدت یک سال که از ماه آینده اجرا می شود و نیازمند دستورالعمل اجرایی است و باید به آموزشگاه ها و مراکز راهنمایی و رانندگی ابلاغ شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها