کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عرضه کارت‌های اعتباری 50 میلیون تومانی در بانک ملت


کد خبر : ۲۷۹۵۶چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۲۵۱۹۵۳۰ بازدید

توزیع کارت‌های اعتباری از فردا یعنی درست اول مهرماه آغاز می‌شود. بانک مرکزی می‌گوید که به تناسب توانایی که افراد در جذب منابع این ...

توزیع کارت‌های اعتباری از فردا یعنی درست اول مهرماه آغاز می‌شود. بانک مرکزی می‌گوید که به تناسب توانایی که افراد در جذب منابع این کارت‌های اعتباری و ارایه تضامین بازپرداخت آن ارایه می‌دهند از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان اعتبار در کارت‌های اعتباری شارژ می‌کند تا مردم به خرید کالاهای بادوام و سرمایه‌ای، مصرفی و خدمات بپردازند.

محمدرضا حسین‌زاده با اشاره به صدور دستورالعمل نحوه عرضه این کارت‌ها از سوی بانک مرکزی گفت: شعب بانک ملی برای عرضه این کارت‌ها در سراسر کشور آمادگی دارند.

همان‌گونه که روابط عمومی بانک ملی در گزارش خود آورده است، وی ادامه داد: این کارت‌ها کمک موثری برای دریافت کنندگان تسهیلات و وام‌های خرد بانکی نظیر وام خرید کالا، خودرو و جعاله مسکن خواهد بود و می تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

حسین‌زاده افزود: سقف اعتبار این نوع کارت ها در سه سطح 100، 300 و 500 میلیون ریالی و دائمی است که با پرداخت بخشی از اقساط، بارها قابلیت تامین اعتبار از سوی بانک صادرکننده را خواهد داشت.

بانک ملی ایران با هدف ایجاد قدرت خرید بیشتر و در استانداردهای بین المللی و رویه های متداول دنیا اقدام به طراحی کارت اعتباری بر مبنای عقد مرابحه و قانون عملیات بانکی بدون ربا بر اساس دستورالعمل های بانک مرکزی کرده است.

دارنده این کارت می‌تواند تا میزان مشخصی که به آن سقف اعتبار گفته می‌شود، از محل اعتباری که توسط بانک ملی ایران به آن اختصاص داده شده است از مراکز فروش کالا یا خدمات خرید کند.

اعتبار این کارت‌ها گردشی خواهد بود و پس از تسویه یا بازپرداخت اقساط، اعتبار کارت تا میزان اولیه تجدید (شارژ) می‌شود.

همان‌گونه که روابط عمومی بانک ملت نیز در گزارش خود آورده است، مدیر عامل بانک ملت هم از عرضه کارت‌های اعتباری مرابحه این بانک از اول مهرماه خبر داد.

هادی اخلاقی فیض آثار افزود: بانک ملت از ابتدای مهرماه براساس دستور العمل اجرایی صادره از سوی بانک مرکزی، نسبت به اعطای کارت های اعتباری مرابحه در سه سطح طلایی با سقف فردی 500 میلیون ریال، نقره ای با سقف فردی 300 میلیون ریال و برنزی با سقف فردی 100 میلیون ریال اقدام خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: هموطنان می توانند درخواست خود را به همراه مدارک و مستندات لازم به یکی از شعب بانک ملت ارایه و در صورت احراز شرایط و ضوابط اعتباری بانک از جمله توانمندی مالی، نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند.

مدیرعامل بانک ملت، نرخ سود تسهیلات کارت اعتباری مذکور را 18 درصد و بازه زمانی بازپرداخت آن را 12 تا 36 ماه ذکر کرد.

وی اظهار داشت: مقاطع صدور صورتحساب به صورت ماهیانه خواهد بود و دارنده کارت در صورتی که تا 7 روز پس از صدور صورتحساب نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کند، به میزان خالص تسهیلات تسویه شده، اعتبار کارت وی مجددا شارژ خواهد شد، در غیر این صورت تقسیط بدهی حداکثر تا 36 ماه انجام خواهد شد.

بانک ملی ایران نیز در این ارتباط در آینده نزدیک اقدام به عرضه کارت‌های اعتباری می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها