کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک یا بیمه عمر کدام یک پربازده تر است؟


کد خبر : ۴۱۰۰۵پنجشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵:۳۵۳۵۳۴ بازدید

آدمی در طول زندگی خود فراز و فرودهای زیادی را پشت سر می‌گذارد. اتفاقات زندگی هیچ وقت قابل پیش بینی نیستند. گاهی زندگی روی خوش ...

آدمی در طول زندگی خود فراز و فرودهای زیادی را پشت سر می‌گذارد. اتفاقات زندگی هیچ وقت قابل پیش بینی نیستند. گاهی زندگی روی خوش خود را نشان می دهد و آدمی را غرق شادی می کند، به حدی که فرد تمام مشکلات خود را فراموش می کند و خود را خوشبخت ترین آدم روی کره خاکی می داند. گاهی نیز آن چنان با آدمی سرناسازگاری می‌گذارد که انسان آرزوی مرگ خویش را می ‌کند.

شاید همین بی‌خبری از آینده مهم ترین دلیل جذابیت زندگی باشد. همین بی خبری است که انسان را وادار می کند تا کمر همت ببندد و برای ساختن زندگی خود تلاش کند. هر کسی می تواند، دنیای خود را همان طور که می پسندد، شکل دهد. حتی گاهی شکل دادن به آینده عده‌ دیگری هم در دستان یک فرد قرار می‌گیرد. این جاست که باید بهترین تصمیم ممکن را گرفت و راهی مطمئن برای ادامه زندگی سرشار از امنیت و آرامش پیدا کرد. معمولا افراد به تدریج پولی را برای خود پس انداز کرده و با هدف ساختن آینده ایده‌آل خود، به سرمایه گذاری با پربازده ترین روش می اندیشند. معمولا سه روش سرمایه گذاری در بین مردم متداول تر است.

 اول این که پول خود را برای خرید مسکن، سهام یا سرمایه های مشابه صرف می‌کنند که معمولا با توجه به فراز و نشیب بازار، ریسک بالایی دارد. دوم، سپرده‌گذاری در بانک و سوم خرید بیمه عمر می باشد.در این بین، مردم بیشتر از روش دوم استقبال کرده‌اند. چرا که روش اول پر ریسک بوده و احتمال ضرر و حتی از بین رفتن سرمایه اولیه وجود دارد و روش سوم نیز تا حدود زیادی در بین مردم ایران ناشناخته است.

از لحاظ امنیت و اعتماد، بانک و بیمه در یک رده قرار می گیرند. با خرید بیمه عمر، قراردادی بین فرد بیمه گر و بیمه شونده شکل می گیرد. بیمه شونده متعهد می شود که ماهانه یا سالانه، تا زمانی معین، مبلغ مشخصی را به شرکت بیمه بپردازد و در مقابل بیمه گر هم در کنار پرداخت سود قابل توجهی، زمان بیکاری، بیماری، بازنشستگی، فوت و ... همراه و همدرد فرد بیمه شونده است. با خرید بیمه عمر وتشکیل سرمایه علاوه بر استفاده از پوشش های بیمه ای در صورت نیاز، سود تضمین شده و سود مشارکت را دریافت می کنید. درحقیقت ابتدا با درنظر گرفتن نیازهای خود و خانواده تان، پوشش هایی را انتخاب می کنید. سپس با توجه به وضعیت مالی خود، مبالغ حق بیمه و نحوه پرداخت آن ها را مشخص می کنید. یکی از مهم ترین سوالات مردم، تفاوت های این دو نوع سرمایه گذاری است.
 
کدام یک پربازده ترند؟ کدام یک به نفع فرد تمام می شوند؟ و در نهایت بین این دو روش سرمایه گذاری، کدام یک را انتخاب کنیم تا در آینده پشیمانی به سراغمان نیاید؟ در ادامه تفاوت های عمده بین این دو روش سرمایه گذاری را خواهیم خواند.
 
 سپرده گذاری در بانک

1-  امکان نقد شوندگی بالایی دارد. از یک سو در صورت نیازهای غیر مترقبه، خیال آدم از این بابت راحت می شود. اما نمی توان به عنوان پس انداز طولانی مدت به  آن اطمینان کرد، چرا که ممکن است هر لحظه به پس انداز خود دست بزنید.
2- بعد از سرمایه گذاری در بانک، تنها درصد سودتان را دریافت می کنید. هیچ رقمی بابت سرمایه بعد از چند سال به شما پرداخت نمی شود.
3- بعد از فوت فرد، بانک حساب فرد را مسدود می کند. پس از انحصار وراثت و کسر مالیات، طبق قانون انحصار وراثت سرمایه فرد تقسیم می شود.
4-  بانک ها برای دادن وام از شما ضامن و سند در خواست خواهند کرد.
5-  هم اکنون  سود بانکی تنها 15 درصد است. تنها در صورت سرمایه گذاری های بالا می توانید سود های کلانی را انتظار داشته باشید.
6-  در صورت بدهکار بودن فرد، طلبکاران او می توانند سرمایه را از حساب بردارند.
7-  در صورت فوت فرد، بعد از کسر مالیات و سهم دولت که تقریبا 20 درصد از مبلغ را شامل می شوند، مابقی پول به خانواده متوفی پرداخت می شود.
 
بیمه عمر

1-  بعد از فوت فرد، بدون نیاز به قانون انحصار وراثت، طی چند روز سرمایه فوت به اضافه پول هایی که تا آن روز فرد به شرکت بیمه پرداخته است، به فرد مشخص شده داده می شود.
2-  شرکت بیمه، برای بیماری های خاص، سرطان و ... سرمایه جداگانه ای به فرد پرداخت می کند.
3-  امکان گرفتن وام بارها و بارها از اندوخته سرمایه، بدون هیچ ضامن و سندی وجود دارد.
4-  سود دهی بیمه عمر بیشتر است. چرا که به مبالغ پرداختی شما دو نوع سود تعلق می گیرد: سود روز شمار به اضافه سود بانکی. گاهی این سود در برخی از شرکت های بیمه به 25 درصد هم می رسد.
5- علاوه بر پرداخت سود، می توان از انواع پوشش های بیمه ای نظیر ازکارافتادگی، آتش‌سوزی و... بهره برد.
6-  در صورتی که فرد بدهکار باشد، بعد از فوت او، نه سرمایه تشکیل شده فرد و نه حتی سرمایه فوت او قابل برداشت برای طلبکاران نیست. این مبلغ به فرد مشخص شده از طرف بیمه شونده، داده می شود.
7- در هر سال سرمایه شما به طور شفاف مشخص است. مثلا 200 میلیون تومان به اضافه 10 میلیون تومان بیمه از کار افتادگی، 10 میلیون تومان سرمایه فوت و ... .
8-  بیمه عمر معاف از هرگونه پرداخت مالیات است.

- راحله شعبانی/ خراسان



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها