کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازتاب اظهارات امیر قطر دربارۀ ایران


کد خبر : ۲۷۶۸۳چهارشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶:۲۹۱۶۲۹ بازدید

مطبوعات کویت در شماره امروز خود به انعکاس گسترده تماس تلفنی امیر قطر با رئیس جمهوری ایران و تاکید وی بر گفت و گوی سازنده میان ...

مطبوعات کویت در شماره امروز خود به انعکاس گسترده تماس تلفنی امیر قطر با رئیس جمهوری ایران و تاکید وی بر گفت و گوی سازنده میان ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پرداختند.

روزنامه های الرای، الأنباء و القبس با درج تیتر ' تمجید أمیر قطر از روابط تاریخی و دوستانه کشورش با ایران ' نوشتند: امیر قطر خواستار آغاز گفت و گوهای مشترک میان ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شده است تا طرفین بتوانند پیرامون مسائل مورد اختلاف به راه حل دست یابند.

این روزنامه ها نوشتند: امیر قطر در تماس تلفنی با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، روابط کشورش با ایران را دوستانه و سازنده و تاریخی دانسته و بر توسعه تعامل دو کشور تاکید کرده است.

روزنامه الرأی در این خصوص نوشت: امیر قطر همکاری مشترک ایران و شورای همکاری خلیج فارس را برای حل و فصل مسائل منطقه ای ٬مهم و کلیدی دانست و تاکید کرد که تهران از موقعیت بسیار مهمی در منطقه برخوردار است و هرچه تهران در جایگاه مستحکم تری باشد، این مساله به سود کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

الرای می افزاید: شیخ تمیم بن حمد در این گفت و گو تاکید کرد که اختلافات بین میان ایران و شورای همکاری باید توسط خود آنها حل و فصل شود و طرف های خارجی نباید در این زمینه دخالت کنند.

روزنامه الانباء نیز در این زمینه نوشت: امیر قطر ضمن تبادل نظر با روحانی در زمینه تحولات مهم منطقه ای و بین المللی، رایزنی مستمر طرفین را در زمینه رخدادهای خاورمیانه مهم دانست.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها