کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تمدید طرح جریمه مشمولان غایب تا پایان سال 95


کد خبر : ۲۰۶۴۱پنجشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴:۴۴۲۷۶۸ بازدید

جانشین معاون منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، از تمدید طرح جریمه مشمولان غایب تا پایان سال 95 و فرآهم شدن امکان پرداخت قسطی ...

جانشین معاون منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، از تمدید طرح جریمه مشمولان غایب تا پایان سال 95 و فرآهم شدن امکان پرداخت قسطی مبلغ طرح جریمه مشمولان غایب از سال آینده خبر داد.

سردار موسی کمالی درباره طرح جریمه مشمولان غایب گفت: دولت پیشنهاد داده بود که غیبت از هشت سال به پنج سال کاهش یابد که ستادکل نیروهای مسلح با آن مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه هرگونه تصمیم گیری درخصوص سربازی به عهده ستادکل نیروهای مسلح است، گفت: در نهایت پیشنهاد دادیم که طبق قانون فعلی کسانی که هشت سال و بیشتر غیبت دارند شامل این طرح شوند، این موضوع بتازگی در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

سردار کمالی یادآورشد: بر اساس این طرح، کسانی که دستکم هشت سال غیبت دارند می توانند با پرداخت جریمه از خدمت سربازی معاف شوند و از آنجا که مبنا هشت سال است، به ازای هر سال بیشتر از هشت سال حداقل 10درصد به مبلغ جریمه افزوده می شود؛ کسانی که در سال گذشته دارای هشت سال غیبت بودند، در سال آینده وارد 9 سال غیبت می شوند.

جانشین معاون منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: مجلس پیشنهادی مبنی بر تقسیط مبالغ این جریمه را مطرح کرد اما ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد داد که در این زمینه بانکها به متقاضیان وام دهند.

وی تصریح کرد: در نهایت پرداخت مبلغ جریمه در مدت یکسال به صورت قسطی به تصویب رسید و از آنجا که این موضوع جزو خطوط قرمز نبود، مخالفتی با آن صورت نگرفت، البته دستورالعمل این موضوع در آینده ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان اقساط ثبت نام کنندگان طرح جریمه، کارت مشمولان غایب، صادر نمی شود، گفت: جزئیات و چگونگی قسطی شدن این جریمه هنوز تعیین نشده اما متقاضیان باید در مدت یکسال یعنی از ابتدای تا پایان سال 95 مبلغ جریمه را به صورت کامل پرداخت کنند.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: امسال حدود 190 هزار نفر مبلغ جریمه را واریز کردند؛ تاکید بر این است که افراد باقیمانده تا پایان سال 94 نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کنند تا مشمول 10درصد جریمه اضافی قرار نگیرند.

وی اظهار داشت: سال آینده به طور قطع زمانی تعیین می شود تا افراد جامانده از این طرح دوباره ثبت نام کنند.

جانشین معاون منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح گفت: مشمولان و متقاضیان طرح جریمه مشمولان غایب و خانواده هایشان اخبار مربوط به خدمت وظیفه عمومی را فقط از طریق ستادکل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا پیگیری کنند و به نظرات افراد مسئول و غیرمسئول به هیچ عنوان توجه نکنند تا دچار مشکلاتی همچون غیبت نشوند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها