کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میوه‌های تابستانه قاچاق، بازار زمستان را پر کرد / تصاویر


کد خبر : ۱۹۸۳۸دوشنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۵۹۶۱۷۳ بازدید

نایب رییس اتحادیه باغداران از پر شدن بازار میوه‌ از میوه‌های تابستانه قاچاق خبر داد و گفت: انواع میوه‌های تابستانه از نیم‌کره‌جنوبی زمین و ...

نایب رییس اتحادیه باغداران از پر شدن بازار میوه‌ از میوه‌های تابستانه قاچاق خبر داد و گفت: انواع میوه‌های تابستانه از نیم‌کره‌جنوبی زمین و دورترین نقاط به صورت رسمی به کشور قاچاق شده که با قیمت‌های نجومی فروخته می‌شوند و کسی هم پاسخگو نیست.

مجتبی شادلو اظهارکرد: بازار میوه و میدان‌های مرکزی که عرضه کننده انواع میوه به صورت عمده فروشی به سراسر کشور هستند مملو از میوه‌های تابستانه‌ای مانند هلو، شلیل، آلو، زردآلو، انگور، گیلاس، آلبالو، انبه، آووکادو، پرتقال و نارنگی شده‌اند که از طریق مبادی رسمی و با امکاناتی مجهز به کشور قاچاق شده‌اند.


میوه‌های قاچاقی مجهز آمده‌اند؛ نه از کوره‌راه‌ها و با اسب و قاطر

وی افزود: این میوه‌هایی که به صورت قاچاق آمده‌اند، تابستانه هستند و قدرت ماندگاری زیادی در شرایط نامطلوب را ندارند؛ بنابراین نمی‌توانند در قالب واردات غیر رسمی و از کوره راه‌ها و به وسیله کوله‌برها یا اسب و قاطر وارد شده باشند و مطمئنا این میوه‌ها که از نیم کره‌ دیگر زمین و کشورهایی مانند شیلی، اکوادور و... غیره امده‌اند با بهترین امکانات حمل نقل و سردخانه‌ای هوایی مجهز بوده‌اند.

نایب رییس اتحادیه باغداران ادامه داد: مگر نه اینکه بر اساس مجوز وزارت جهاد کشاورزی تنها موز و برخی میوه‌های فانتزی گرمسیری مانند آناناس اجازه ورود دارند، پس چگونه‌ این حجم گسترده از میوه‌های تابستانه وارد و در بازار سراسر کشور توزیع می‌شود و کسی با آن‌ها کاری ندارد؟ البته بماند اینکه برای امسال باید حدود 200 هزار تن موز وارد می‌شد و تا کنون چندین برابر آن از مبادی رسمی وارد شده است.


گیلاس قاچاقی کیلویی 40 هزار تومان!

شادلو تصریح کرد: جالب‌تر اینکه این میوه‌های قاچاق که آزادانه در بازار عرضه می‌شوند، قیمت‌های نجومی دارند و مشخص نیست چه کسی حاضر است با این قیمت‌ها میوه‌های قاچاق را خریداری کند و به کشور و منافع ملی آسیب بزند، چرا که به عنوان مثال قیمت هر کیلو گرم گیلاس بیش از 40 هزار تومان در میادین مرکزی میوه و تره‌باری است که عرضه کننده این محصولات به صورت عمده فروشی هستند و مطمئنا قیمت های بسیار بیشتری در انتظار آنان در بازار مصرف و خرده‌فروشی است.


سیب و پرتقال روی دست باغدار مانند است

وی تاکید کرد: در حالی که تولیدکنندگان میوه‌هایی مانند سیب و پرتقال، محصول‌شان روی دستشان باقی مانده و مشکل فروش دارند، بازار میوه از محصولات قاچاقی پر شده که قیمت های بسیار بالا و غیر منطقی دارند و هر کسی این میوه‌های قاچاق را خریداری کند به کشور خیانت کرده است.
 

میوه‌های قاچاق موجود در میادین میوه و تره‌بار
 

 
 
 
 
 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها