کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سیل قاچاق میوه از ترکیه به ایران با ترفندهای خاص


کد خبر : ۱۲۰۱۵پنجشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۴۴۵۲۳۸ بازدید

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اعلام این خبر گفت: در حالی که برداشت زردآلو و انواع سردرختی در طعم و کیفیت بی‌نظیر ...

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اعلام این خبر گفت: در حالی که برداشت زردآلو و انواع سردرختی در طعم و کیفیت بی‌نظیر در داخل کشور آغاز شده، عده‌ای سودجو از کشور ترکیه انواع میوه نظیر زردآلو، لیموترش، شبرنگ و هلو را در حجم بالا و به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران , حسین مهاجران افزود: میوه‌های مذکور که از اندازه درشت‌تر و رنگ‌آمیزی مناسب‌تری برخوردارند، اما به‌لحاظ طعم و مزه با میوه‌های ایرانی قابل مقایسه نیستند، در سبد میوه‌های ایرانی از مرز عبور کرده و وارد کشور می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر ترفندهای قاچاقچیان میوه، قرار دادن میوه‌های وارداتی در زیر سبد کاهو، پرتقال و سایر میوه‌های ایرانی است، در حالی که این میوه‌ها به‌صورت همزمان داخل کشور تولید شده و به فروش می‌رسد.

مهاجران با اشاره به قیمت 35 هزار تومانی زردآلوی ترکیه‌ای ادامه داد: هرچند این زردآلو درشت‌تر و رنگ و لعاب بهتری نسبت به زردآلوی ایرانی دارد، اما طعم، شیرینی و مزه زردآلوی ایران قابل مقایسه با نوع وارداتی نیست. با این حال، عده‌ای برای سود بیشتر اقدام به واردات چنین میوه‌هایی و عرضه آنها با قیمت نامتعارف می‌کنند.

موز، نارگیل و آناناس، تنها میوه‌های رسمی وارداتی

مدیرعامل اتحادیه میوه و سبزی تهران تصریح کرد: تنها میوه‌های گرمسیری مجوز واردات دولتی دارند که عبارتند از موز، نارگیل و آناناس که از مجرای دولتی و با قیمت‌های منطقی در بازار عرضه می‌شوند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر قیمت موز بین سه‌هزار و 500 تا سه‌هزار و 800 تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار عرضه می‌شود که قیمت مناسبی برای این نوع میوه است؛ در حالی که میوه‌های قاچاقی واردشده به قیمت‌های گزاف نظیر هر کیلوگرم زردآلود 35 هزار تومان عرضه می‌شود که تناسبی با دامنه نرخ میوه‌های داخلی ندارد.

مهاجران از عرضه انبه قاچاق خبر داد و تأکید کرد: تاکنون مجوز واردات انبه به‌صورت رسمی صادر نشده و انبه‌های عرضه‌شده به‌صورت قاچاق از کشور پاکستان وارد ایران شده است. 

اختصاص 150 حلقه چاه برای سبزی‌کاری‌های جنوب شهر

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اظهار داشت: هرچند ارزان‌ترین نوع سبزی از مناطق حاشیه جنوبی تهران از دشت ورامین و رباط‌کریم وارد بازار می‌شوند، اما این سبزی‌ها از 150 حلقه چاه تأمین آب می‌شوند.

وی همچنین گفت: آب فاضلاب حتی اگر به‌صورت رایگان باشد، نمی‌تواند برای سبزی‌کاران به‌صرفه باشد، چرا که علف هرز موجود در فاضلاب باید توسط استخدام کارگرانی گرفته شود تا سبزی‌ها بتوانند آب بخورند و عملاً هزینه تمام‌شده را چندین برابر می‌کند؛ لذا سبزی‌های جنوب شهر تهران از آب سالم و بهداشتی تغذیه می‌شوند.

مهاجران در ادامه افزود: بخش کوچکی از سبزی‌کاری و فرنگی‌کاری صالح‌آباد از آب فاضلاب صورت می‌گرفت که به‌علت به‌صرفه نبودن نیز چندان رونقی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: فرنگی‌جات تولیدشده این منطقه در داخل یا شهرستان‌های مجاور مصرف می‌شد، چرا که تا بازاری برای چنین محصولاتی نباشد، تولیدکننده اقدام به عرضه نمی‌کند.

مهاجران خراب کردن سبزی‌کاری‌های جنوب تهران با آب فاضلاب را به نفع سبزی‌کاران جنوب تهران توصیف کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها