کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جشن صعود در تالار بورس تهران


کد خبر : ۱۹۶۳۵سه شنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵:۱۰۲۵۶۴ بازدید

بازار سهام تهران امروز همزمان با برگزاری چهارمین نشست خبری رئیس سازمان بورس، در حالی رکورد 78 هزار واحدی خود در اواخر آّبان‌ماه ...

بازار سهام تهران امروز همزمان با برگزاری چهارمین نشست خبری رئیس سازمان بورس، در حالی رکورد 78 هزار واحدی خود در اواخر آّبان‌ماه 92 را پس گرفت که شاهد واگذاری صف‌های خرید میلیونی در اغلب نمادهای معاملاتی پیش‌رو بازار بود.

شاخص کل قیمت  بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز، سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه 94 با رشد 2415 واحدی به رقم 78 هزار و 199 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 339 واحد رشد به عدد 12 هزار و 901 واحد دست یافت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با 2829 واحد افزایش عدد 87 هزار و 980 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص بازار اول اما، در حالی با افزایش 1818 واحدی به رقم 54 هزار و 650 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 4547 واحد رشد عدد 171 هزار و 524 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس با 13 واحد رشد، عدد 828 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، با 188 واحد، مخابرات ایران 154 واحد و همراه اول با 149 واحد افزایش؛ بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با 3 واحد، سیمان ایلام با 2 واحد و گلوکزان با یک واحد کاهش؛ بیش‌ترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.ارزش معاملات امروز بورس تهران، با رشد بی‌نظیر در حالی از 860 میلیارد تومان عبور کرد که در بازار نقد و خرده‌فروشی این رقم بیش از 741 میلیارد تومان تا این لحظه بود.

بر این اساس امروز 3 میلیارد و 484 میلیون سهم و اوراق بهادار قابل معامله مانند حق تقدم طی بیش از 160 هزار نوبت میان معامله‌گران دادوستد شد.

بر اساس این گزارش امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات تولیدی شهید قندی، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، صنایع شیمیایی رنگین، صکوک اجاره رایتل، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع ایران،‌ نیروسرمایه، حق تقدم استفاده نشده شرکت توسعه اقتصادی آرین، مهندسی نصیرماشین، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، سیمان سپاهان، سیمان دورود، صنایع لاستیکی سهند و سیمان کردستان بازگشایی شدند.

امروز در نماد معاملاتی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، 8 درصد از سهام این شرکت به‌صورت بلوکی از مجموع سهم 20 درصدی سهامدار عمده حقیقی این شرکت، به قیمت هر سهم 60 تومان به یک سرمایه‌گذار حقیقی واگذار شد که ارزشی بالغ بر 7 میلیارد و 402 میلیون تومان را در پی داشت.

در این نماد معاملاتی این روزها شایعات غیرموثق مبنی بر علاقه زیمنس برای بازگشت دوباره در این سهم مطرح می‌شود. این در حالی است که «لکما» از تکنولوژی منسوخ و فرسوده برخوردار است.

در نماد معاملاتی بانک صادرات نیز امروز پس از آنکه سازمان خصوصی‌سازی از عدم مذاکره برای فروش بلوکی سهام شرکت توسعه نیشکر و تجهیزات جانبی خبر داد، در حالی بیش از 682 میلیون سهم به ارزش بیش از 76 میلیارد و 985 میلیون تومان معامله شد که بازارگردان این سهم نیز بیش از 70 میلیون سهم بیش از 7 میلیارد و 989 میلیون تومان را به کد شرکت‌های درون‌گروهی جابه‌جا کرد.

در نماد معاملاتی «وبصادر» امروز صف خرید این سهم در حالی واگذار شد که به نظر می‌رسید حقوقی این سهم برای متعادل کردن عرضه و تقاضا برنامه‌ مدونی را در دستور کار قرار داده است.

امروز در نماد معاملاتی بیمه تعاون نیز بیش از 27 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان کد به کد شد، در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین نیز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش، بازار امروز در حالی هم‌زمان با چهارمین نشست خبری محمد فطانت پس از انتخاب به‌عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شاهد پس گرفتن رکورد 78 هزار واحدی شاخص کل در اواخر آبان ماه 92 بود که در اغلب نمادهای معاملاتی پیشروی بازار شاهد واگذاری صف‌های خرید میلیونی شکل‌گرفته بود.

آنچه که در بازار امروز به‌خوبی دیده می‌شد حاکی از پیروی بزرگان بازار از برنامه‌ای مدون و مدیریت شده در راستای بازارگردانی و به‌ویژه نقش‌آفرینی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بود. امروز در حالی‌ صف‌های خرید سهام واگذار شدند که باتوجه به تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام، روندی مثبت و شاداب را می‌توان برای معامله‌گران بورس به‌ویژه آن دسته از سرمایه گذارانی که از این پس تمایل به ورود در بازار سهام دارند را در پی داشته باشد.

به گزارش فارس، امروز در میانه بازار خبرهایی مبنی بر تمایل اورنج فرانسه برای حضور پررنگ در شرکت مخابرات ایران شنیده شد.

در گروه خودرویی‌ها نیز شایعاتی مبنی بر واگذاری بلوک 44 درصدی سهام این شرکت در قیمت 275 تومان به ازای هر سهم به گوش رسید.

در این گروه «خگستر» در نامه‌ای به سازمان بورس از تمایل خود برای فروش بیش از 36 درصدی سهام «خمحور» خبر داده است.

همچنین در نماد معاملاتی ایران‌خودرو شنیده‌هایی حاکی از پیش‌بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات این شرکت در بودجه سال آینده به مبلغ 15 تومان به گوش می‌رسد.

در گروه معدنی‌ها نیز امروز رئیس سازمان بورس در نشست خبری خود از رایزنی با مجلس برای کاهش بهره مالکانه معادن به‌ویژه سنگ‌آهنی‌ها در بودجه سال آینده خبر داده است. در گروه معدنی‌ها امروز «و معادن» پیشنهاد هیأت‌مدیره خود به مجمع فوق‌العاده برای افزایش سرمایه 37 درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات را ارائه کرده است. در گروه بانک‌ها نیز امروز بنیاد مستضعفان از برنامه خود برای عرضه بلوک 10 درصدی بانک سینا از پرتفوی بانک خبر داده است.

امروز بازار سهام، بازاری شاداب و پرحجم شد که با واگذاری صف‌های خرید در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو، شرایطی متعادل و برخوردار از نقدشوندگی را ایجاد کرد؛ هرچند که معامله‌گران حرفه‌ای بازار همچنان به دنبال سهام شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین در بازار امروز بودند، اما به نظر می‌رسد پس از استراحت اندکی در روز آینده، بازار سهام دوباره با غلبه تقاضا بر عرضه سهام روبه‌رو باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها