کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نوسان قیمت در بازار خودرو داخلی + قیمت روز


کد خبر : ۱۹۲۴۲پنجشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۴۴۱۵۵۰۳ بازدید

در حالی که بازار خودروهای داخلی پس از لغو تحریم‌ها و با توجه به افزایش انتظارات مشتریان با کاهش قیمت مواجه بوده اما بازار وارداتی‌ها طی هفته ...
نوسان قیمت در بازار خودرو داخلی + قیمت روز نوسان قیمت در بازار خودرو داخلی + قیمت روز

در حالی که بازار خودروهای داخلی پس از لغو تحریم‌ها و با توجه به افزایش انتظارات مشتریان با کاهش قیمت مواجه بوده اما بازار وارداتی‌ها طی هفته جاری روند افزایشی را در پیش گرفت. به گفته فعالان بازار، روند صعودی قیمت وارداتی‌ها طی هفته‌ جاری دو دلیل عمده دارد؛ اولین عامل روند افزایشی نرخ ارز بوده و عامل دوم اما به تغییر و تحولات بازار وارداتی‌ها ارتباط دارد. به گزارش دنیای‌اقتصاد، آنگونه که به‌نظر می‌رسد افزایش قیمت خودروهای خارجی بیشتر از آنکه ناشی از افزایش تقاضای بازار باشد به‌دلیل جو روانی برخی از دلالان این بازار صورت گرفته است. بنابر آنچه فعالان بازار می‌گویند، قیمت‌های کنونی بازار خودروهای وارداتی‌ کاذب و نشان از رونق بازار نیست و این موضوع به‌منظور ایجاد تمایل خرید در مشتریان صورت گرفته است. اما در کنار افزایش قیمت وارداتی‌ها برخی از شرکت‌های واردکننده با ارائه طرح‌های ویژه فروش نقدی و اقساطی قصد دارند، مشتریان خودرو را برای ورود به بازار ترغیب کنند. وارداتی‌ها فروش محصولات نقدی خود را با تخفیف‌های مابین 3 تا 6 میلیون در نظر گرفته‌اند و در فروش اقساطی با اقساط ۶ تا ۲۴ ماهه بدون در نظر گرفتن کارمزد خودرو را به مشتری تحویل می‌دهند.

آنگونه که به‌نظر می‌رسد فروش ویژه واردکنندگان به‌دلیل ورود خودروهای سال 2016 است و اینکه واردکنندگان قصد دارند خودروهای سال 2015 خود را هر چه زودتر به فروش برسانند. در این میان اما نگرانی نسبت به ورود شرکت‌های مادر و از سرگیری دوباره فعالیت آنها در ایران نیز عامل اثرگذاری در شرایط جذاب فروش از سوی شرکت‌های واردکننده است. اما گشت‌وگذار در بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد که به‌دلیل انتظار کاهشی قیمت از سوی مشتریان، این بازار همچنان در رکود عمیقی فرو رفته است. از آنجا که به‌دلیل لغو تحریم‌ها بسیاری از بازارها با تغییر و تحولات بسیار مواجه شدند، مشتریان خودرو نیز توقع تغییر قیمتی در بازار خودرو را دارند. به همین دلیل عملیاتی شدن برجام تاثیر ناخوشایندی بر بازار خودرو ایجاد کرده و این بازار را در رکود عمیقی فرو برده است. قراردادهایی که طی یک هفته گذشته میان خودروسازان داخلی با خارجی‌ها منعقد شد نیز شرایط انتظاری را تشدید کرده است، به‌خصوص آنکه مشتریان در انتظار ورود خودروهای جدید به بازار با قیمت مناسب هستند. با این حال خودروسازان داخلی تاکید دارند قراردادهای جدید آنها با خارجی‌ها ظرف یکسال‌ونیم تا دو سال دیگر به ثمر خواهد نشست و از همه مهم‌تر آنکه قیمت خودروهای جدید که طی سال‌های آتی به بازار عرضه خواهد شد، بالای 50 میلیون تومان خواهد بود. به این ترتیب، تولید خودروهای فعلی همچنان ادامه خواهد داشت. در این میان هر چند بخشی از مشتریان خودروهای داخلی با توجه به لغو تحریم‌ها همچنان توقع کاهش قیمت خودرو را جزو اولویت‌های خودرویی خود می‌دانند، اما خودروسازان با توجه به نرخ تورم، شرایط ارزی کشور، نه‌تنها قیمت خودرو تا پایان سال جاری را ثابت نگه خواهند داشت؛ بلکه به‌دلیل افزایش مالیات، عوارض، بیمه و ... سال آینده مجبور به افزایش قیمت‌های خود خواهند شد.


افت‌و‌خیز قیمت‌ داخلی‌ها

براساس گزارش میدانی ایران‌جیب در روز چهارشنبه 7 بهمن‌ماه، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون و 400 و تیپ 2 آن 32 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از کاهش قیمت 200 هزار تومانی خودروهای موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. همچنین مدل صندوقدار 206 در تیپ V8 نیز که 100 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده، در حال حاضر 36 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پژو 405 نیز به‌دنبال روند کاهشی که در بازار حاکم شده با کاهش 200 هزار تومانی در حال حاضر حدود 28 میلیون و 700 هزار و مدل دوگانه‌سوز آن حدود 31 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس در مدل سال بنزینی حدود 35.1 میلیون ، سال دوگانه‌سوز حدود 37.1 میلیون و مدل LX TU5 حدود 38.5 میلیون تومان در بازار تهران قیمت دارند .

از سوی دیگر، سمند LX که طی هفته‌های گذشته با کاهش قیمت مواجه بوده، این هفته ثبات قیمت خود را حفظ کرده است و در حال حاضر 30 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد. فعالان بازار اما در مورد دنا به ثبات قیمت آن اشاره کرده و می‌گویند این خودرو هم‌اکنون 43 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد.

 رانا از شرکت ایران‌خودرو چند وقتی است قیمت 31 میلیون و 200 هزار تومان تا 31 میلیون و 800 هزار تومان را در بازار تجربه می‌کند. این در حالی است که قیمت این خودرو توسط ایران‌خودرو، 33 میلیون و 233 هزار تومان تعیین شده است. برخی حواشی در خصوص رانا باعث شده است تا فروش این خودرو هم در بازار صفر و هم در بازار‌کارکرده با مشکل مواجه شود. به‌عنوان مثال برخی خریداران در اوایل عرضه این خودرو به کیفیت گیربکس و اتاق ایراد می‌گرفتند و سطح پایین‌تری نسبت به 206 در رانا می‌دیدند. شاید بهتر باشد شرکت ایران‌خودرو مشکلات اصلی را حل کند تا بازار شایعه در خصوص این خودرو بیشتر از قبل داغ نشود و دردسر فروش را برای مالکان رانا از بین ببرد.

از رانا که بگذریم، این هفته طبق معمول تغییری در قیمت تیبا رخ نداد، چه آنکه به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، تیبا در مدل صندوقدار خود هم‌اکنون 23 میلیون و 500 هزار و مدل هاچ‌بک آن حدود 26 و 600 هزار تومان قیمت دارد. تیبا چند هفته است که با این قیمت خرید و فروش می‌شود و نوسان خاصی را به خود ندیده است. اما برای خرید پراید در مدل 131 باید 19 میلیون و 800 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از کاهش 100 هزار تومانی این خودرو در هفته جاری حکایت می‌کند. مدل 111 پراید نیز با کاهش 200 هزار تومانی همراه بوده است بنابراین برای خرید این خودرو هم‌اکنون باید 20 میلیون و 300 هزار تومان هزینه کرد و پراید 132 که این روزها صفر آن در بازار کمی به سختی یافت میشود حدود 20.2 میلیون به فروش میرسد. 

از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییر قیمت خاصی طی هفته جاری نداشته‌اند. به گفته فعالان بازار، سراتوی اتومات با قیمتی برابر با 85 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و برای مدل دنده‌ای آن نیز باید 70 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت که سراتو در هر دو مدل خود حدود 5 میلیون تومان زیرقیمت کارخانه به فروش میرسد .

سری هم به خانواده تندر-90 بزنیم که اعضای آن به جز یکی، ثبات قیمتی خود را در بازار هفته جاری حفظ کرده‌اند. به گفته فعالان بازار، قیمت تندر-90مدل E2 شرکت پارس خودرو نه ارزان شده و نه گران بنابراین برای خرید این خودرو باید 38 میلیون و 800 هزار تومان هزینه کرد. همچنین پارس‌تندر نیز با حفظ قیمت هفته پیش خود در بازار معامله می‌شود، این به معنی آن است که این خودرو در حال حاضر 39.7 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خودرو به لحاظ کیفی و فنی تفاوت خاصی با دیگر مدل‌های معمولی تندر-90 ندارد و تنها ظاهر آن در بخش مربوط به صندوقش تغییر کرده است، اما از بازار تندر-90 مدل اتومات خبر می‌رسد که این خودرو کاهش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر حدود 2 میلیون تومان زیرقیمت کارخانه یعنی حدود 45 میلیون تومان برای خرید آن باید هزینه کرد. به گفته فعالان بازار، تندر اتومات طی هفته جاری 300 هزار تومان کاهش قیمت را به خود دیده است.


سیر صعودی قیمت وارداتی‌ها

اما بازار خودروهای وارداتی به‌دلیل نوسانات نرخ ارز و عرضه خودروهای 2016 طی هفته جاری با افزایش قیمت مواجه بوده است. به این ترتیب، هم‌اکنون در بازار خودروهای وارداتی مدل 2016، هیوندایی توسان با قیمت 163 میلیون تومان به فروش می‌رسد. النترا نیوفیس نیز قیمتی برابر با 128 میلیون تومان دارد. هیوندایی سوناتا LF قیمتی برابر با 172 میلیون تومان دارد.

محصولات کیا 2016 نیز با افزایش مواجه بودند؛ به‌طوری‌که برای خرید کیا اپتیما باید 166 میلیون تومان هزینه کرد. سراتو نیز هم‌اکنون با قیمت 124 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

محصولات تویوتا نیز در مدل 2016 با افزایش قیمت مواجه شدند؛ به‌طوری‌که تویوتا کمری هیبریدی XLE به قیمت 194 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. تویوتا هایلوکس جدید در مدل دنده‌ای حدود 163 میلیون و در مدل اتومات حدود 179 میلون تومان قیمت دارد . تویوتا راو4 در مدل نیوفیس 2016 خود حدود 227 میلیون تومان خرید و فروش میشود .
 


برای دیدن جدول کامل قیمت خودروهای وارداتی به این صفحه و برای دیدن جدول قیمت خودروهای داخلی به این صفحه بروید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها