کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازیگر اصلی کلاس کراس اوورهای سایز متوسط در ایران


کد خبر : ۱۴۰۶۱سه شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۲۶۹۶۳۲ بازدید

آیا مایل هستید نقش یک پدر یا مادر نمونه را در خانواده بازی کنید و هر ازگاهی کل افراد خانواده را به همراه تمام وسایل بازی به اطراف شهر ...
بازیگر اصلی کلاس کراس اوورهای سایز متوسط در ایرانبازیگر اصلی کلاس کراس اوورهای سایز متوسط در ایران

آیا مایل هستید نقش یک پدر یا مادر نمونه را در خانواده بازی کنید و هر ازگاهی کل افراد خانواده را به همراه تمام وسایل بازی به اطراف شهر برده و یک روز شاد را برای بچه ها مهیا کنید؟ در این صورت باید گفت خودروی شما باید از کلاس کراس اوورهای سایز متوسط انتخاب شود که فضای کافی برای انجام چنین کاری داشته باشید. بازار کشورمان چند سالي هست كه میزبان یکی از بازیگران اصلی در این کلاس است و آن هم خودرویی نیست جز هیوندای سانتافه. نسل سوم هیوندای سانتافه بسیار هوشمندانه طراحی و تولید شده است و به همین دلیل هم اینک و تنها یک‌سال پس از معرفی آن شاهد حضور پررنگش در بازار کشورهای مختلف هستیم.

این خودرو در دو تیپ اسپرت(سایز متوسط پنج نفره) و نرمال(فول سایز هفت نفره) طراحی و تولید گشته است. تیپ فول سایز که در یک آزمون شهری برای ‌یک نیم روزه مردادماه در اختیار ما بود با طول 4.7 متري، عرض 1.9متري و بالاخره ارتفاع 1.7 متری كراس اوور جاداري به حساب مي آيد نيازهاي يك خانواده نسبتا پرجمعيت را برآورده مي سازد. در سانتافه جديد با فضایی وسیع در داخل کابین روبرو هستيم به نحوی‌که با خواباندن ردیف دوم صندلی ها یک فرد بزرگسال قادر خواهد بود به راحت ترین شکل ممکن پشت راننده دراز بکشد. در حالتی که سه ردیف صندلی باز باشد 382 لیتر فضای صندوق عقب در اختیار خواهید داشت،

با خواباندن ردیف سوم این فضا به 1160 لیتر و با خواباندن ردیف دوم به 2265 لیتر افزایش می‌یابد که در این حالت می توان از سانتافه حتي برای اسباب‌کشی نیز استفاده کرد! ردیف سوم صندلی ها کاملا مناسب کودکان و حتی بزرگسالان است و این امر سبب میشود تا سانتافه یک خودروی رسما (و نه اسمي) 7نفره باشد. در داخل کابین اما جدا از فضای وسیع شاهد کیفیت مناسب داشبورد پوشیده از پلاستیک نرم با کیفیت هستیم و طرح آشنای جلو داشبورد مدرن و البته کمی شلوغ شما را مطمئن میسازد سوار بر یک هیوندای مدل سال شده اید.

2.jpg

در داخل کابین حجم های پرزاویه گوش به شکل های مختلف به چشم می خورند که به نوعي هماهنگ با طرح جلوپنجره 6 گوشه خودرو هستند. تجهیزات مناسبی در این خودرو مثل سامانه ورود بدون کلید، کروز کنترل، سنسور عقب، تهویه خودکار، 8‌کیسه هوا، کنترل های روی فرمان، ABSو EBD، ترمز کمکی، کنترل پایداری، سامانه کمک پارک، سامانه حرکت در سربالایی، گرم‌کن برف پاک‌کن، بلوتوث و اتصال USB، تنظیم برقی صندلی های جلو، گرم‌کن صندلی های دو ردیف اول، دو حافظه برای تنظیمات صندلی ها، آینه الکتروکروماتیک، شیشه های مجهز به سامانه ضدبخار، هشدار تعویض خط و مواردي ديگر انتظار شما را می‌کشند. با این حال گذشته از این باید گفت ارگونومی و جایگیری ادوات عالی است که همين باعث میشود حس خوبی از قرار گرفتن پشت فرمان داشته باشید. این حس خوب پيش از این و قبل از ورود به داخل کابین نیز با ما همراه بود چراکه طراحی خارجی خودرو هم بسیار چشم نواز است. طرح کلی سانتافه جدید کاملا داینامیک، روان، خوش استیل، با ابهت و متناسب ارزیابی می شود. بخشی از روان بودن طرح را باید مدیون خط کمر خودرو دانست که در انتها و در روی ستون C به سمت خط سقف امتداد می‌یابد در حالی که بخش بزرگی از چراغ های عقب نیز به طرفین خودرو کشیده شده اند تا تناسب ابعاد در عقب خودرو کامال مشهود باشد. در نمای جلو نیز با جلوپنجره شش گوشه کرومی عظیم و چراغ های مه شکن بزرگ روبرو هستیم که سبب میشود در نمای جلو شاهد طرحی هيجان آور از سانتافه جدید باشیم. اما همه اين تعریف و تمجیدها به محض فشار روی پدال گاز کمرنگ می شوند! سانتافه در بازارهایی مثل آمریکای شمالی با دو موتور 2 لیتری توربو 265 اسبی و 3.3 V6 لیتری 290 اسبی ارائه میگردد (موتور وراکروز موجود در بازار کشورمان 3.8 V6 لیتری 265 اسب بخاری است) اما متاسفانه هیچ‌کدام از این موتورها برای سانتافه در بازار ما موجود نیست و این خودرو با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری 178 اسب بخاری (موتور مورد استفاده در سوناتا) به بازار کشورمان وارد شده است.


3.jpg
 

خودرو در حالت درجا همان طور که انتظار میرود بی صداست اما میدانیم که سوار بر خودرویی 1.86 تنی هستیم که از موتوری نسبتا ضعیف برخوردار است. با توجه به شرایط آزمایش شهری امکان تست صفر تا صد مهیا نشد اما شتاب رسمی این خودرو 11.5 ثانیه اعلام شده است که به نظر کمی خوشبینانه می رسد چراکه روپا نبودن خودرو در شتاب گیری های اولیه كاملا مشهود است. 

البته پس از شتابگیری نيز کابین بی صدا و راحت همچنان با شما همراه خواهد بود. گیربکس 6سرعته نرم آن نیز نیرو را از طریق دو دیفرانسیل به صورت موقت بین چهار چرخ تقسیم می‌کند. به لطف وجود صندلی های راحت، عدم ورود صدای باد و صداي موتور به داخل کابین به علاوه فنربندی نرم و کارآمد، احساس رضایت نسبي از سواری با سانتافه در طی کردن مسافت های درون شهری همراه شما خواهد بود. البته مالک خودرو می گوید زمانی که خودرو با حمل سرنشین و بار سنگین ميشود، تعادل فنربندی چند اتصالی عقب کمی برهم می خورد و تکانها را به داخل کابین منتقل می‌کند که اين موضوع برای سرنشینان عقب محسوس تر است. سانتافه در کلاس خود با خودروهای قدری همچون نیسان پث فایندر، مزدا CX9، فورد اج، کیا سورنتو و ... روبرو است که از هرلحاظ شانه به شانه رقبای قدرتمندش می ساید و به همین دلیل هم توانسته است كه در بازارهای جهانی به عالوه بازار کشورمان پرفروش باشد. گرچه این موضوع هيچ گاه سبب نمی شود تا ضعف موتور نه چندان قدرتمند این خودرو به دست فراموشی سپرده شود اما به هر حال باید گفت كه با توجه به قیمت 184 میلیونی اش (كه رقم كمي هم نيست) توانسته است در همین زمان کوتاه میزان فروش مناسبی داشته باشد. ذکر این نکته نيز خالی از لطف نیست که تیپ اسپرت این خودرو در جورجیای مشخصات فنی موتور 4 سیلندر 2359 سی سی قدرت و گشتاور 178 اسب بخار/226 نیوتن متر گیربکس و دیفرانسیل شش سرعته خودکار AWD وزن 1860 کیلوگرم صفرتاصد 11.5 ثانیه حجم باک و مصرف سوخت ترکیبی 64 لیتر / 8.5 لیتر رقیب نیسان پث فایندر، مزدا CX9، فورد اج، کیا سورنتو 2015 در آمریکا و تیپ نرمال سانتافه هم در اولسان کره جنوبی تولید می گردد. 

4.jpg

* قیمت تیپ‌های مختلف سانتافه 2015 در لیست قیمت خودروهای وارداتی سایت ایران جیب



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها