کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعطیلات آشفته به اقتصاد ایران ضربه می‌زند


کد خبر : ۱۰۶۲۸۳یکشنبه، ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶:۵۰۴۷۸۵ بازدید

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر ضرورت ساماندهی تعطیلات در سطح کشور گفت: باید در وهله اول یک زبان واحد برای ...
تعطیلات آشفته به اقتصاد ایران ضربه می‌زندتعطیلات آشفته به اقتصاد ایران ضربه می‌زند

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر ضرورت ساماندهی تعطیلات در سطح کشور گفت: باید در وهله اول یک زبان واحد برای تعطیلات آخرهفته در سطح کشور تعریف شود و سپس در مسیر رفع اختلاف بین روزهای تعطیلی با سایر کشورهای دنیا گام برداشت.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تلاش های مجلس و دولت برای ساماندهی تعطیلات کشور، بیان کرد: از آنجا که نصف مردم ایران بیشترین تعطیلات دنیا را دارند و نصف دیگر مردم کمترین تعطیلات دنیا را دارند بحث ساماندهی تعطیلات موضوع مهمی است. اداراتی که در روز پنجشنبه تعطیل هستند بیشترین تعطیلات دنیا را دارند و اداراتی که پنجشنبه ها تعطیل نیستند، کمترین تعطیلات را دارند که می توان گفت در این موضوع شاهد نوعی بی عدالتی هستیم.

تعطیلات آشفته به اقتصاد کشور ضربه می زند

وی در ادامه با بیان اینکه قطعا باید تعطیلات کشور ساماندهی شود چراکه این تعطیلات آشفته ضربه بدی به کشور می زند، اظهار کرد: ما تنها کشوری هستیم که سه نوع تعطیلات داریم؛ تعطیلات ملی، شمسی و قمری. تعطیلی بین تعطیلات نیز زیاد است.  این وضعیت اقتصاد کشور را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

پیشنهاد بنده تعطیلی روز جمعه و شنبه است

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم تعطیلات خود را ساماندهی کنیم باید در وهله اول شکل تعطیلات را در کشور یکسان کنیم.

این عضو کمیسیون امور داخلی با بیان اینکه روزهای شنبه و یکشنبه در سایر کشورهای دنیا تعطیل است، تصریح کرد: در سال ۱۹۹۸ در همایش کشورهای اسلامی توافق شد که کشورهای اسلامی به جای پنجشنبه، شنبه‌ها را تعطیل کنند بنابراین کشورهای اسلامی غیر از ایران و سوریه برای اینکه اختلاف تعطیلات خود را با دنیا کمتر کنند، روز جمعه و شنبه را تعطیل کردند. تعطیلی روز جمعه نیز که در قرآن آمده است و در همه کشورهای اسلامی تعطیل است.

وی ادامه داد: از نظر بنده ما هم باید این کار را انجام دهیم. سپس بر این مبنا تعطیلات اصلی خود را ساماندهی کنیم. این اصطلاحا ساماندهی تدریجی تعطیلات می شود.

وی گفت: با توجه به تجربه ای که بنده در طول این سال ها با کار کردن بر روی موضوع ساماندهی تعطیلات کسب کرده ام، به این نتیجه رسیدم که ما باید به صورت تدریجی تعطیلات را ساماندهی کنیم. در وهله اول باید یک زبان واحد در حوزه تعطیلات داشته باشیم و در سطح کل کشور عدالت را در این حوزه برقرار کنیم. در گام بعدی برای اینکه به تعطیلات سایر کشورهای دنیا نزدیک شویم پنجشنبه را روز کاری اعلام کرده و جمعه و شنبه را تعطیل کنیم.

ابوترابی افزود: دولت در حال تهیه لایحه ای برای اعلام تعطیلی سراسری روز پنجشنبه و جمعه است. اما از نظر بنده این تعطیلی باید همانند کشورهای اسلامی روز جمعه و شنبه باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها