کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سایپا خواستار افزایش قیمت خودرو شد


کد خبر : ۱۰۵۱۳۰پنجشنبه، ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹:۵۱۱۳۸۹۸ بازدید

گروه خودروسازی سایپا در نامه‌ای خطاب به سازمان بورس ضمن اشاره به اتمام مدت مصوبه ستاد...
سایپا خواستار افزایش قیمت خودرو شدسایپا خواستار افزایش قیمت خودرو شد

گروه خودروسازی سایپا در نامه‌ای خطاب به سازمان بورس ضمن اشاره به اتمام مدت مصوبه ستاد تنظیم بازار در رابطه با قیمت‌گذاری خودروها و قرار گرفتن مجدد این موضوع در دستور کار شورای رقابت، اعلام کرده که بهای تمام شده محصولات با تایید حسابرس و آنالیز تغییرات نهاده‌های تولید جهت صدور مجوز افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت ارسال شده است.

به گزارش ایسنا، گروه خودروسازی سایپا اخیراً آخرین صورت‌های مالی خود را حسابرسی کرده و بر اساس آنالیز قیمت نهاده‌های تولید و تغییرات آن در بازه‌های زمانی مختلف، لیستی از بهای تمام شده محصولات در کارخانه و قیمت نهایی برای مصرف‌کننده را تهیه کرده است.

این لیست که به بهای تمام شده قیمت محصول در کارخانه و همچنین قیمت نهایی محصول برای مصرف‌کننده با احتساب هزینه‌های جانبی (مالیات، ارزش افزوده و...) به شرح زیر است:

 

پس از آن این شرکت خودروساز، باتوجه به اتمام دوره زمان مصوبه ستاد تنظیم بازار پیرامون قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان، باتوجه به اینکه موضوع قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان مجدد در دستور کار و بررسی شورای رقابت قرار گرفته است، از شورای رقابت خواستار صدور مجوز تعدیل نرخ‌های فروش محصولات خودشده است. 

حال محمدعلی تیموری- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در نامه‌ای خطاب به جعفر سلطانی (رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس) از موضوع این درخواست از شورای رقابت خبر داده است.

 

  در این نامه آمده است:

" بازگشت به نامه شماره ۹۹۲۶۸۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ به آگاهی می‌رساند پس از انقضا دوره زمانی مصوبه ستاد تنظیم بازار، موضوع قیمت‌گذاری خودرو مجدداً در دستور کار شورای رقابت قرار گرفت که در این راستا پس از تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت کلیه اطلاعات مربوط به بهای تمام شده محصولات بر اساس آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده و نیز آنالیز نهاده‌های تولید و تغییرات آن در بازه های زمانی مختلف طی نامه (به شماره ۶۴۴۳۳۳ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ) و نیز درخواست صدور مجوز تعدیل نرخ‌های فروش محصولات (نامه شماره ۴۶۹۰۲۴ مورخ ۱۳۰۱/۱۱/۲۴ ) توسط شرکت سایپا به شورای رقابت ارسال شده است.

شایان ذکر است که عرضه محصولات در بورس کالا همواره به عنوان یکی از روش‌های فروش مد نظر این شرکت بوده که در صورت صدور مجوزات لازم نسبت به عملیاتی نمودن آن اقدام خواهد شد."

گفتنی است که اواسط بهمن ماه بود که دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، پیشنهاد کارگروه تخصصی خودرو در جلسه شماره ۵۴۳ شورای رقابت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به اتفاق آراء مصوب شد.

این شورا، در دستورالعمل تعریفی ‌ مصوب خود برای تنظیم بازار خودرو، عرضه‌کنندگان خودرو را موظف به اجرای تعهداتی در هفت بند کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها