کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نگرانی‌ها از سرمایه‌گذاران بازار سهام رفع شده است


کد خبر : ۱۰۲۳۷۵چهارشنبه، ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶:۴۳۱۸۸۸ بازدید

یک تحلیلگر بازارهای مالی صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار اعلام کرد: در دو سال گذشته اقتصاد کشور با سالی 50 درصد تورم روبه‌رو بوده و ارزش پول ...
نگرانی‌ها از سرمایه‌گذاران بازار سهام رفع شده استنگرانی‌ها از سرمایه‌گذاران بازار سهام رفع شده است

 یک تحلیلگر بازارهای مالی صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار اعلام کرد: در دو سال گذشته اقتصاد کشور با سالی 50 درصد تورم روبه‌رو بوده و ارزش پول ملی هم به همین میزان کاهش داشته، درحالی‌که بازار سهام هیچ رشدی نداشته و حتی نسبت به قبل پایین‌تر هم آمده است و اگر ریسک‌های موجود در بازار رفع شوند، بازار سهام بشدت پتانسیل رشد دارد.

امیر ندیری در گفت‌و‌گو با «ایران» اذعان داشت: قیمت سهم‌ها در بازار به دلیل وجود همین ریسک‌ها بشدت ارزان است در حالی‌که بازار سرمایه امیدوار به رشد بود زیرا قیمت‌ها زیر ارزش ذاتی قرار داشت و هم‌اکنون بخشی از نگرانی‌ها از سرمایه‌گذاران بازار سهام رفع شده است.

وی بخشی از بهتر شدن شرایط بازار در شرایط فعلی را ناشی از خریدهای صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت بازار دانست که این نقدینگی وارد بازار سهام شده زیرا در کل یکی از مشکلات، کمبود نقدینگی است.

مدیر صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار تصریح کرد: با وجود بهتر شدن وضعیت بازار هنوز ورود سهامداران حقیقی چندان قابل‌توجه نیست و در دو هفته اخیر که روند بازار صعودی بوده، همچنان برایند بازار حاکی از خروج پول است و نکته مهم در این بازار این است که با وجود خروج پول، بازار رشد کرده که این اتفاق مهم ناشی از حمایت صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت بازار است.

ندیری افزود: در حال حاضر در بازار چندین ریسک وجود دارد که شامل ریسک قیمت‌گذاری دستوری، توسعه روابط بین‌الملل و ریسک داخلی است.

وی برای درک بهتر تأثیرات حذف قیمت‌گذاری دستوری به عرضه خودرو در بورس کالا اشاره داشت و گفت: عرضه خودرو در بورس کالا باعث شد صنعت خودرو در بورس بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و حتی در چند روز گذشته این گروه رشدی 10 درصدی داشته باشد. ندیری تأکید کرد: بازار سهام یک بازار هوشمند است که به محض حذف ریسک قیمت‌گذاری دستوری، راه و مسیر خود را خواهد یافت.

مدیر صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار یادآور شد: در حال حاضر و با توجه به حمایت‌های اخیر از بازار، نگرانی سرمایه‌گذاران تا حدودی رفع شده است، چون آنها فکر می‌کردند بازار دچار سقوط شدید‌تری خواهد شد اما با حمایت‌های صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت بازار این نگرانی برطرف شده است و دیگر معامله‌گران نگران این نیستند که بازار از این بد‌تر شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی سهام یک‌سری از صنایع مانند صنایع فلزات اساسی و پتروشیمی که فروش و درآمد آنها دلاری و صادرات‌محور هم هستند، ارزنده است زیرا دارای ریسک کمتری هستند.

ندیری یادآور شد: استمرار عرضه خودرو در بورس کالا بر روند معاملات سهام خودرویی‌ها تأثیر‌گذار بوده و درصوت عرضه همه محصولات خودرویی در بورس کالا، این امر باعث خواهد شد صنعت زیان‌ده خودرو که هر ساله بر زیان انباشته آنها افزوده می‌شود، از زیان‌دهی خارج شده و حتی سود‌ده شوند.

مدیر صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار درعین حال  پیرامون تأثیرات صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به کشور قطردر آستانه برگزاری مسابقات جام‌جهانی گفت: صنایع غذایی در بازار سرمایه سهم زیادی ندارد و این صادرات روی سهام همه شرکت‌های غذایی تأثیر‌گذار نخواهد بود چون میزان صادرات کوتاه‌مدت بوده  به همین دلیل وزن زیادی در بازار سهام به آن نمی‌دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها