کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا است؟


کد خبر : ۹۹۷۹سه شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴:۳۷۷۰۰۳ بازدید

قیمت جهانی طلا پس از افت متوالی در دو سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون 5 درصد رشد داشته ولی هنوز این سئوال مهم مطرح است که آیا اکنون زمان ...

قیمت جهانی طلا پس از افت متوالی در دو سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون 5 درصد رشد داشته ولی هنوز این سئوال مهم مطرح است که آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا است؟

کارشناسان اقتصادی نیز با طرح استدلال های مختلفی به این سئوال پاسخ داده اند ولی آنچه که روشن است این است که تحلیلگران بازار طلا نیز نسبت به این مساله اختلاف نظر اساسی دارند.بر اساس این گزارش قیمت طلا روز جمعه پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با افت شدید 30 دلاری روبرو شد که این میزان کاهش در یک سال گذشته بی سابقه بوده است.

البته ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع یونان و بحران در شرق اوکراین بار دیگر موجب افزایش نسبی قیمت طلا در دو روز اخیر شده است. یک مدیر سرمایه گذاری در این باره تاکید کرد که بحران یونان تنها می تواند تاثیری کوتاه مدت بر قیمت طلا داشته باشد و به همین علت سرمایه گذاران باید از سرمایه گذاری بلند مدت در بازار طلا خودداری کنند. 

وی افزود: افزایش ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند. اگر کسی به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت است، توصیه من این است که از بازار طلا صرفنظر کند.

مارک نیوتون تحلیلگر موسسه مالی گری وولف نیز در این باره گفت: قیمت طلا در کوتاه مدت چشم انداز مثبتی دارد و سرمایه گذاران می توانند برای کسب سودهای مقطعی و کوتاه مدت در بازار طلا سرمایه گذاری کنند. به نظر من قیمت طلا می تواند در کوتاه مدت بار دیگر به 1300 دلار در هر اونس برسد.

وی افزود: این فرصت خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم خواهد کرد تا از این شرایط برای کسب سود استفاده کنند. شکسته شدن سطح مقاومتی 1270 دلاری در کوتاه مدت می تواند سرآغاز افزایش چشمگیر قیمت این فلز زرد باشد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: بحران های سیاسی در یونان و اوکراین و ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص اروپا، ژاپن و چین می تواند عامل مهمی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا باشد. البته برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستند، توصیه نمی کنم که در شرایط کنونی در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها