کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امکان توافق با ایران در روزهای آینده


کد خبر : ۹۹۷۳۹پنجشنبه، ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰:۱۲۱۰۳۵۴ بازدید

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت توافق با ایران درباره پرونده اتمی در روزهای آینده ممکن خواهد بود. جوزپ بورل این موضوع را بعد از ...
امکان توافق با ایران در روزهای آیندهامکان توافق با ایران در روزهای آینده

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت توافق با ایران درباره پرونده اتمی در روزهای آینده ممکن خواهد بود. جوزپ بورل این موضوع را بعد از نشست سران اتحادیه اروپا در پراگ عنوان کرد.

چهارشنبه شب ۳۱ اوت (نهم شهریور) پس از نشست سران اتحادیه اروپا در پراگ، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت توافق با ایران در "روزهای آینده" را ممکن می‌داند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بورل ابراز امیدواری کرد که احیای توافق انجام‌شده در سال ۲۰۱۵ "در روزهای آینده" بتواند به انجام برسد. او در عین حال تاکید کرد که "روشن" است که در توافق پیش رو، "خواست همه طرف‌ها" در نظر گرفته شده است.

در آخرین دور مذاکرات احیای برجام، اتحادیه اروپا در روز ۸ اوت متنی را به عنوان متن نهایی توافق تهیه و برای ایران و آمریکا ارسال کرد. ایران پاسخش به این متن را حدود یک هفته بعد برای اروپا ارسال کرد. ایالات متحده نیز هفته گذشته پاسخش را فرستاد. مقامات ایران گفته‌اند مشغول بررسی پاسخ آمریکا هستند و این بررسی احتمالا تا آخر هفته جاری طول می‌کشد.

دولت ایالات متحده در روزهای گذشته اعلام کرد که ایران از برخی خواسته‌هایش صرف نظر کرده است، از جمله درخواست برای حذف سپاه پاسداران از لیست تروریستی آمریکا. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از "خوشبینی محتاطانه" سخن گفت اما زمان مشخصی برای حصول توافق اعلام نکرد. او تنها گفت رسیدن به توافق از هفته‌ها و ماه‌های پیش نزدیکتر شده است.

وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در مسکو گفت: «ما آخرین متن طرف آمریکایی را دریافت کردیم و همکاران من در حال بررسی آن هستند. ما در مورد تضمین نیازمند متنی قوی‌تر هستیم و باید ضمانت‌های قوی‌تر در این موضوع داشته باشیم.» 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها