کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحولات یونان قیمت طلا را افزایش داد


کد خبر : ۹۹۷۱سه شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶:۲۹۱۵۷۰ بازدید

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1245 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز ...

نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی و سیاسی یونان موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افزایش قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1245 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با رشد 0.5 درصد روبرو شده بود. 

قیمت طلا هفته گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1228 دلار رسیده بود. نخست وزیر جدید یونان روز گذشته بار دیگر بر مخالفت آتن با اجرای سیاست های ریاضتی تاکید کرد و این مساله افت شدید شاخص سهام این کشور را در پی داشت.

جیسون کریسولا تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس تاکید کرد که با ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع یونان و احتمال ورشکستگی این کشور و همین طور تشدید بحران اوکراین، قیمت طلا سطح حمایتی 1225 دلاری را حفظ خواهد کرد .

بر پایه گزارش سایت طلا، ژان کلود یانکر رئیس کمیسیون اروپا نیز روز گذشته هشدار داد که یونان نباید انتظار داشته باشد که رهبران منطقه یورو در برابر درخواست های آتن کوتاه بیایند. این اظهارات احتمال تقابل و رویارویی یونان و سایر کشورهای منطقه یورو را افزایش داده است.

ادوار میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون نیز گفت: این مساله سخت است که به سرمایه گذاران اطمینان بدهیم که احتمال ورشکستگی یونان به خاطر بدهی های سنگین، کاهش یافته است. احتمال ورشکستگی یونان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته است.

از سوی دیگر فعالان بازارهای بین المللی منتظر روشن شدن نتایج نشست رهبران آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه در خصوص بحران شرق اوکراین هستند. این نشست قرار است فردا چهارشنبه در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شود.

در صورت تشدید بحران اوکراین قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. اتحادیه اروپا نیز اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را یک هفته به تاخیر انداخته است تا نتایج این نشست روشن شود. سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست رهبران اروپایی در خصوص برقراری آتش بس جدید در شرق اوکراین هستند. 

تقاضای فیزیکی در بازار چین و هند نیز می تواند عاملی برای تقویت قیمت طلا در روزهای آینده باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها