کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اقامت 5 ساله در ایران با سرمایه‌گذاری 100 هزار دلار


کد خبر : ۹۹۶۶۳سه شنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳:۳۹۳۸۵۳ بازدید

مسئولان دولتی می‌گویند طرح سرمایه‌گذاری 250 هزار دلاری برای اخذ اقامت 5 ساله ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی شکست خورده است. دولت سیزدهم با کاهش ...
اقامت 5 ساله در ایران با سرمایه‌گذاری 100 هزار دلاراقامت 5 ساله در ایران با سرمایه‌گذاری 100 هزار دلار

مسئولان دولتی می‌گویند طرح سرمایه‌گذاری 250 هزار دلاری برای اخذ اقامت 5 ساله ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی شکست خورده است. دولت سیزدهم با کاهش 150 هزار دلاری این مبلع موافقت کرده است.

سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم از "ایجاد جذابیت‌های بیشتر برای جذب سرمایه‌گذاری" در ایران خبر می‌دهد. احسان خاندوزی با اشاره به "بالا بودن سقف سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار دلاری" برای گرفتن اقامت در ایران، یکی از این تمهیدات را کاهش مبلغ سرمایه‌گذاری دانسته و می‌گوید: «اگر فردی حداقل ۱۰۰ هزار دلار وارد کشور کند، می‌تواند اقامت بگیرد.»

هیئت وزیران در تیرماه ۱۳۹۸ در راستای جذب سرمایه‌گذاران خارجی مصوبه صدور مجوز اقامت پنج‌ساله برای خارجی‌ها در ازای سرمایه‌گذاری یا سپرده‌گذاری بلندمدت ۲۵۰ هزار دلاری را صادر کرده بود.

"حتی یک متقاضی هم نداشت"

بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور مهرماه ۱۴۰۰ در مصاحبه ای این مصوبه را "ناموفق" خوانده بود. این مقام مسئول با گذشت ۲۶ ماه بعد از تصویب طرح سرمایه‌گذاری گفته بود: « به دلیل بالا بودن رقم سرمایه گذاری، حتی یک مورد تقاضا در این چهارچوب صورت نگرفت.»

با اصلاح این طرح در فروردین ۱۴۰۱ مدت اقامت از ۳ سال در قانون مصوب ۱۳۹۸ به پنج سال افزایش یافت. در کنار افزایش مدت اقامت و کاهش مبلغ سرمایه‌گذاری همچنین اعلام شد که "علاوه بر همسر، فرزاندان ذکور زیر ۱۸ سال و اناث مجرد و پدر و مادر تحت تکفل سرمایه‌گذاران نیز از مزایای این مصوبه برخوردار خواهند شد."

اما این اصلاحات هم کمکی به سرازیر شدن سرمایه‌گذاران خارجی به ایران نکرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها