کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محدودیت صادرات سوخت ایران به افغانستان همچنان باقیست


کد خبر : ۹۹۶۶سه شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱:۴۵۱۶۷۶ بازدید

برخلاف اعلام گمرک ایران، محدودیت صادرات فرآورده‌های نفتی تولیدی کشور به افغانستان هنوز برطرف نشده است و طرف افغانی اصرار بر ...

برخلاف اعلام گمرک ایران، محدودیت صادرات فرآورده‌های نفتی تولیدی کشور به افغانستان هنوز برطرف نشده است و طرف افغانی اصرار بر اجرای مصوبه ملی این کشور مبنی بر واردات فرآورده‌های نفتی با کیفیت دارد.

مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی، دی ماه امسال از توقف صادرات مشتقات  و فرآورده های نفتی ایران به افغانستان خبر داده و گفته بود: افغانستان واردات بنزین و گازوئیل از ایران را مشروط به داشتن استاندارد یورو4 و یورو5 کرده است.

سفیر افغانستان در ایران هم با اظهار اینکه انتشار اخبار مربوط به سرطانزا بودن بنزین تولیدی ایران در تصمیم این کشور در توقف واردات بنزین و گازوئیل از ایران بی تأثیر نبود، تأکید کرد: کیفیت فرآورده‌های نفتی در گذشته نیز مورد توجه ما بوده اما در پی شکایت‌هایی صورت گرفته،  به تمامی کشورهای واردکننده فرآورده نفتی به افغانستان، اعلام شد که باید  استاندارد فرآورده‌های نفتی وارداتی را رعایت کنند.

بعد از گذشت پنجاه روز از توقف صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به افغانستان، مسعود کرباسیان؛ رئیس کل گمرک ایران دیروز در یک نشست خبری اعلام کرد که "با هماهنگی وزارت خارجه و استانداری خراسان جنوبی مشکل حل شده است و همین الان به من خبر داده‌اند که 400 کامیون حامل سوخت در حال خروج از مرز است."

این در حالیست که با رایزنی‌های صورت گرفته تنها به تعدادی از نفتکش‌هایی که مدت طولانی در مرز منتظر ورود به افغانستان بودند، مجوز صادر داده شد و به سایر نفتکش‌ها با توجه به مصوبه ملی کشور افغانستان اجازه ورود داده نخواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها