کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عرضه مرغ منجمد 5500 تومانی در بازار مصرف


کد خبر : ۹۹۳۱یکشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸:۳۱۲۸۵۱ بازدید

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن اعلام آمادگی برای عرضه گوشت مرغ منجمد به قیمت کیلویی 5500 تومان گفت: ممکن است در مقاطعی ...

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن اعلام آمادگی برای عرضه گوشت مرغ منجمد به قیمت کیلویی 5500 تومان گفت: ممکن است در مقاطعی قیمت گوشت مرغ تازه در بازار دچار نوساناتی شود اما ادامه، تولید مستمر تعادل در بازار برقرار می‌کند.

حسن رکنی در گفت‌وگویی از تولید مناسب گوشت مرغ در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: سالانه حدود دو میلیون تن گوشت مرغ در کشور تهیه می‌شود که با توجه به مازاد تولید تا پایان دی‌ماه حدود 60 هزار تن از این محصول صادر شده و پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات گوشت مرغ تا پایان سال به 100 هزار تن برسد.

وی با بیان این‌که تولید گوشت مرغ و جوجه‌ریزی به اندازه کافی انجام می شود، افزود: با توجه به ذخایر کافی در شرکت پشتیبانی امور دام، برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم و دستگاه‌های خاص در ایامی مانند دهه فجر، شب عید و غیره هیچ مشکلی وجود ندارد و آمادگی داریم هرگونه گوشت مرغ منجمد را با قیمت پایه 5500 تومان در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد ثبات بیشتر در بازار نهاده‌های تولید نسبت به سال گذشته خاطر‌ نشان کرد: در سال گذشته دامداران و مرغداران باید قبل از دریافت نهاده مورد نیازشان پول پرداخت و دو ماه بعد نهاده‌های مورد نیاز را دریافت می‌کردند اما در حال حاضر نه تنها بازار نهاده‌های دامی و خوراک مرغ رقابتی شده بلکه با کاهش و ثبات قیمت‌ها در سال جاری مواجه شدیم. از سوی دیگر شرکت پشتیبانی امور دام در کنار تولید‌کنندگان حضور دارد که اگر نهاده‌ای به شکل طبیعی در بازار وجود نداشت، بتواند آن را برای تولید‌کنندگان تامین کند.

رکنی تاکید کرد: تولید باید متناسب با نیاز بازار باشد اما در چند ماه گذشته تولید گوشت مرغ همواره بیشتر از نیاز بوده است و این عامل سبب شده شرکت پشتیبانی امور دام محصول مازاد را از بازار خریداری و جمع‌آوری کند.

وی ادامه داد: در این شرایط باید به فکر توسعه صادرات باشیم یا اگر سرعت افزایش مازاد تولید بیشتر از صادرات است ظرفیت‌ جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ را باید نسبت به نیاز داخلی تنظیم کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها